همدان و تبریز دو خواهر خوانده

همدان و تبریز دو خواهر خوانده

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: پس از موافقت شورای اسلامی و شهرداری تبریز، خواهرخواندگی این دو شهر در صحن علنی شورای اسلامی شهر همدان نیز به تصویب رسید.

کامران گردان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مقدمات خواهرخواندگی این استان و تبریز در همایشی که در تابستان سالجاری در تبریز برگزار شد و با ملاقات بین شهرداران و رؤسای شورای اسلامی دو شهر فراهم شد، اظهار کرد: در این جلسه تأکید بر تعاملات فرهنگی دو استان مورد توجه بود و اجرای این امر در قالب تفاهم نامه خواهرخواندگی دو شهر پیشنهاد و پس از مدتی موافقت شورای شهر تبریز به شهرداری داده شد و در صحن شورای شهر همدان نیز به تصویب رسید.

وی ادامه داد: درباره تفاهم نامه و محورهای خواهرخواندگی این دو استان در فرصت دیگری تصمیم گیری خواهد شد و مفاد تفاهم نامه بین شهردار و شورای شهر دو شهر اعلام می‌شود و با توجه به اینکه تبریز پتانسیل‌های مثبتی در مسائل مختلف دارد، می‌تواند امکان سرمایه گذاری اقتصادی و تعاملات اجتماعی و فرهنگی را برای همدان به ارمغان بیاورد.

گردان هدف از بحث خواهرخواندگی همدان با دیگر شهرها را شناساندن همدان در کشور و جذب توریست دانست و بیان کرد: تبلیغات محیطی از اهداف اصلی خواهر خواندگی‌ها است و مثلاً در شهر جهانی بم، تبلیغات محیطی شهر همدان انجام شده که باعث شناخته شدن همدان به توریست‌های خارجی و گردشگران ایرانی می‌شود.

وی اضافه کرد: در هتل‌های شهرهای خواهرخوانده همدان، برنامه‌های تبلیغاتی توسط شرکت سیاحتی علیصدر و دیگر شرکت‌های سیاحتی و گردشکری‌ در حال انجام است همچنین تعاملات اجتماعی با این شهرها می‌تواند منجر به الگوگیری و استفاده از پتانسیل‌های مشابه در بحث فرهنگی و اجتماعی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان افزود: مثلاً ما می‌توانیم از شهر تبریز در بحث حاشیه نشینی الگوگیری کنیم و این امر، قوی‌ شدن ارتباطات و مکاتبات را در پی دارد و باعث می‌شود آنچه مد نظرمان است را بهره‌برداری کنیم.

گردان با تأکید بر اینکه خواهرخواندگی‌ها قطعاً یاری رسان مدیریت شهری خواهد بود، خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند در بحث گردشگری و جذب توریست مفید واقع شود که رونق اقتصادی را نیز برای شهر به دنبال دارد و با توسعه و رونق مالی، شهرداری می‌تواند درآمد خود را افزایش داده و شهر به وضعیت بهتری برسد.

وی با اشاره به اینکه این مسئله زودبازده نیست، گفت: اقدامات مفید معرفی جاذبه‌های گردشگری این شهر در شهر بم، باعث شد گردشگرانی که از این شهر بازدید کرده بودند به همدان نیز سفر کنند و بنده شخصاً شاهد این اتفاق بوده‌ام بنابراین آورده خواهرخواندگی همدان با شهرهایی مانند بم و تبریز در بلندمدت دیده خواهد شد.

رئیس شورای شهر همدان در پایان درباره خواهرخواندگی همدان و اصفهان که مدتی پیش مطرح شد، اظهار کرد: رایزنی‌ با شهر اصفهان همچنان ادامه دارد و با وجود اینکه این موضوع در کمیسیون گردشگری مصوب شد اما تاکنون مصوبه‌ای توسط شورای شهر اصفهان داده نشده است که امیدواریم با پیگیری‌های لازم به نتیجه مطلوب برسد.

مرتبط: فصل داغ گردشگری زمستانی همدان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *