غذای هواپیما

واقعیت‌ هایی درباره غذای هواپیما که نمی دانستید!

خب تعطیلات فرارسیده است و بلیط هواپیما رزرو کرده‌اید تا برای یک سفر آماده شوید. وارد فرودگاه می‌شوید و برای سرگرمی خود در هواپیما چند مجله خریداری می‌کنید و بعد از پشت سر گذاشتن گیت‌ها به سمت هواپیما می‌روید. اگر پرواز کوتاهی داشته باشید احتمالاً خبری از وعده غذایی اصلی نخواهد بود. از طرفی اگر غذایی هم سرو شود معمولاً مردم حس می‌کنند که این غذا نمی‌تواند به‌اندازه غذای رستوران لذیذ باشد، خب موارد بسیاری درباره غذای هواپیما وجود دارد که احتمالاً شما نمی‌دانید.

شرکت‌های هواپیمایی بسیار محاسبه‌شده مواد اولیه را تأمین می‌کنند

شرکت‌های هواپیمایی بسیار دقیق مواد اولیه خود را خریداری می‌کنند و هر چیزی که منجر به پرداخت پول بیشتر شود را بسیار محتاطانه اضافه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال یک شرکت هواپیمایی آمریکایی در تحقیقی برآورد کرد که اگر فقط یک زیتون را از سینی غذای مسافران کلاس پروازی درجه‌یک حذف کند، سالانه حدود ۴۰۰۰۰ دلار (حدود ۵۲۰ میلیون تومان) هزینه‌اش کاهش می‌یابد.

 

معمولاً در این غذاها نمک و شکر بیشتری وجود دارد

احتمالاً وقتی چیپس سیب‌زمینی یا سیب‌زمینی سرخ‌کرده می‌خورید کاملاً زیاد بودن نمک را احساس می‌کنید. خب حالا وقتی در هواپیما هستید چطور! طبق یک گزارش بین‌المللی غذاهایی که در هواپیما سرو می‌شود نمک و شکر بیشتری نسبت به میزانی که باید داشته باشند، دارند!

 

مواد غذایی هواپیماها در بازار هند فروخته می‌شود

مکان‌هایی در هند وجود دارد که غذای هواپیما با قیمتی بسیار مناسب در بازار آنجا عرضه می‌شود. شما اگر چنین مواد غذایی را در خیابان یا فروشگاهی ببینید، آن را خریداری می‌کنید؟ احتمالاً نه!

 

معمولاً غذا خارج از هواپیما پخته می‌شود و هنگام پرواز فقط آماده سرو می‌شود

به‌جای اینکه گوشت را در طول پرواز بپزند، معمولاً خطوط هواپیمایی این منبع پروتئین را خارج از هواپیما طبخ می‌کنند. این موضوع جزو آن دسته واقعیت‌هایی است که می‌تواند آزاردهنده باشد، چون گوشت، تازه نخواهد بود.

 

بعضی از وعده‌های غذایی چند روز قبل تهیه‌ شده‌اند

طبق بررسی‌ها بعضی از مواد غذایی که هنگام پرواز مجبور به استفاده از آن‌ها می‌شویم، چند روز قبل تهیه و بسته‌بندی‌شده‌اند؛ بنابراین آن‌طور هم که فکر می‌کردید تازه نیستند!

 

صبحانه‌اش شبیه به صبحانه خودتان نیست

نوع تغذیه صبحانه احتمالاً در هواپیما نسبت به چیزی که به‌صورت معمول هرروز مصرف می‌کنید متفاوت است؛ مثلاً ممکن است یک صبحانه از کیک شکلاتی تشکیل‌ شده باشد که البته کیکش هم خیلی باکیفیت نباشد.

 

خلبان‌ها غذایی شبیه به مسافران نمی‌خورند

خب اصلاً چرا چنین موضوعی باید وجود داشته باشد؟ آیا برای این است که از طریق مواد غذایی بیمار نشوند؟ اگر این‌طور است پس مشکلی ندارد که بقیه افراد بیمار شوند؟ احتمالاً این موضوع به این دلیل است که احتمال مسمومیت خلبانان به دلیل حساسیت شغلی کاهش پیدا کند و معمولاً روی غذای آن‌ها حساسیت بالاتری وجود دارد.

 

چگونه غذای مناسب پرواز را تشخیص می‌دهند؟

خب شاید اولین و درست‌ترین نظر این است که، غذا باید در ارتفاع استفاده شود تا به‌درستی مورد آزمایش قرار بگیرد. این ‌یک فرآیند است و از طریق حدس زدن قابل‌ تشخیص نیست.

 

بعضی از افراد بعد از مصرف غذای هواپیما نظراتشان را می‌نویسند

بعضی از افراد (عموماً در خارج از ایران) هستند که، پس از مصرف مواد غذایی خطوط هواپیمایی در وبلاگ خود نوشته‌هایی را منتشر می‌کنند؛ مثلاً وبلاگ Inflight Feed یکی از آن‌ها است.

ممکن است بیشتر از یک وعده غذایی دریافت کنید

ممکن است بتوانید بیشتر از یک وعده پذیرایی در هواپیما را تجربه کنید، فقط باید در مورد آن سوال کنید.

 

خب احتمالاً پس از خواندن این متن به این نتیجه برسید که میان وعده‌های خودتان برای مصرف در هنگام پرواز بهترین گزینه هستند! درست است؟

منبع: thetravel.com

 

مرتبط:

مهمانداران هواپیما چه موضوعاتی را از مسافران پنهان می‌کنند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *