حمام لکان

واگذاری حمام تاریخی روستای لکان خمین

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمین از واگذاری حمام لکان با کاربری مجموعه گردشگری خبر داد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی مشهدی ۱۰ دی ماه با اعلام این خبر گفت: حمام تاریخی و ثبت ملی شده روستای لکان شهرستان خمین در قالب تفاهم‌نامه بلندمدت با هدف حفظ و احیای بنای مذکور و همچنین تبدیل این اثر تاریخی به مجموعه گردشگری با نظارت مستقیم اداره کل میراث‌فرهنگی به دهیاری و شورای شهر واگذار می‌شود.

وی افزود: بنای تاریخی حمام لکان متعلق به دوره قاجاریه است و به دلیل ارزش‌های معماری و تاریخی و داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد، در تاریخ ۲۰ اسفندماه ۸۵ واجد ارزش تاریخی شناخته شد و با شماره ۱۸۰۲۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

مشهدی یادآور شد: این حمام در دو مرحله سال ۹۲ و سال ۹۴ توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مورد مرمت و مقاوم‌سازی قرار گرفته و این واگذاری با هدف حفاظت و احیاء هر چه بیشتر بنا انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی در واگذاری‌ها، حفظ شانیت اماکن تاریخی و فرهنگی است، گفت: مکان مناسب این روستا و قرار داشتن این حمام در مسیر گردشگری محور شازند- خمین- محلات و  دسترسی مناسب به  راه‌های ارتباطی، طبیعت بکر و زیبای منطقه و …  ارزش سرمایه‌گذاری در این  حمام تاریخی را دو چندان کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خمین گفت: ایجاد اشتغال پایدار در روستای مذکور، جذب گردشگر و تشویق اهالی در تاسیس اقامتگاه‌های بوم‌گردی و تبدیل این روستا به روستای هدف گردشگری، توسعه و مهاجرت معکوس از اهداف این اداره کل است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

معرفی پیشگامان گردشگری MICE در بحران کرونا

روستای عباس‌آباد _محور توسعه گردشگری روستایی در گلپایگان

“یوسف رضا”؛ روستای هدف گردشگری در دل تاریخ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *