موزه-فعال

وجود ۶۰۰ موزه فعال در ایران

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بازدید گردشگران خارجی از این موزه ها می تواند به شناخت بیشتر آنها از ایران کمک شایانی کند.

به گزارش ایمنا، علی اصغر مونسان در آئین افتتاحیه «نمایشگاه میراث باستان شناسی اسپانیا گزیده‌ای از موزه باستان شناسی آلیکانته» با اشاره به نقش تاثیرگذار موزه‌ها در نشان دادن فرهنگ صلح و دوستی ملت‌ها، اظهار کرد: بسیار زیباست در دنیای پر آشوب کنونی موزه ها بتوانند نقش صلح و دوستی میان ملت‌ها و دولت‌ها را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه موزه ها و برگزاری موزه های مشترک میانه ملت‌ها می تواند سبب شناخت واقعی ملت ها از یکدیگر شود، ابراز امیدواری کرد که در جهانی که فروش اسلحه و سلاح‌های کشتار جمعی وجود دارد این گونه برنامه ها پیام صلح دوستی افزایش یابد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افزود: موزه ها نشان می دهند چگونه ملتی هایی چون ملت ایران از دیرباز در صلح و دوستی زندگی می کردند.

مونسان با بیان اینکه چرا ایران در حوزه گردشگری هدف گذاری تا بخش مهمی از اقتصاد کشور باشد، گفت: هدف از گردشگری جنبه‌های اقتصادی نیست و موضوعات فرهنگی و اجتماعی را نیز در نظر داریم.

مونسان از وجود ۶۰۰ موزه فعال در ایران خبر داد و گفت: بازدید گردشگران خارجی از این موزه ها می تواند به شناخت بیشتر آنها از ایران کمک شایانی کند.

نمایشگاه میراث باستان‌شناسی اسپانیا گزیده‌ای از موزه باستان شناسی در موزه ملی ایران از تاریخ ۳۱ شهریور سال جاری تا ۲۶ فروردین سال آینده در سالن نمایشگاه‌های موقت موزه باستان شناسی و هنر دوره اسلامی برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه ۲۰ اثر فرهنگی تاریخی از موزه باستان شناسی بنده در والنسیای اسپانیا از دوره پایین سنگی سر گذاشته شده است که به نوعی تأثیرات همجواری با دریای مدیترانه را می توان در آن مشاهده کرد این بحث گالریه مختلف دوران پارینه سنگی تا دوره مفرغ دوره آهن عصر مدرن و معاصر روابط سیاسی ایران و اسپانیا در سده هفدهم میلادی است.
نمایشگاهی با عنوان ایران مهد تمدن با بیش از ۱۹۰ باستان شناسی ایران در الیکانته اسپانیا برگزار شد که مورد استقبال بیش از ۱۰۰ هزار بازدید کننده قرار گرفته است.
نمایشگاه میراث باستان شناسی اسپانیا باستان شناسی الیکانته ششمین نمایشگاه مشترک ایران با دیگر کشورهاست.

پیش از برپایی این نمایشگاه ادواردو لوپز بوسکتس سفیر اسپانیا در تهران و مدیران موزه الیکانته، توضیحاتی درباره نقش برپایی چنین نمایشگاه در روابط فرهنگی دو کشور ارائه کرد.

منبع:ایمنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *