سفر-هوایی-با-کودک

وسایل ضروری برای سفر هوایی با کودک

بچه‌ها مسائل و نیازهای مختلفی دارند که باید به آنها پاسخ داده شود. برای سرگرمی، راحتی و غذای آنها باید کارهای لازم را انجام بدهیم.

سفر هوایی در حاضر یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای رفتن به مسافرت است. خرید بلیط هواپیما خیلی آسان شده و می‌توان فقط در چند دقیقه برای خود و خانواده بلیط هواپیما خرید. اما مسئله ای وجود دارد که بسیاری از ما به آن توجهی نمی‌کنیم: سفر هوایی با کودکان.

در سفر هوایی مشکل خاصی برای بزرگسالان به وجود نمی‌آید، اما کودکان و بچه‌ها مسائل خاص خودشان را دارند.

اولین نکته، آوردن وسایل ضروری برای سفر هوایی با کودک است. تا حالا از خود پرسیده اید که در این شرایط، چه چیزهایی باید همراهتان داشته باشید؟ قرار است در این مقاله این سوال را جواب بدهیم.

کودکان به چه وسایلی در سفر نیاز دارند؟

بچه‌ها مسائل و نیازهای مختلفی دارند که باید به آنها پاسخ داده شود. برای سرگرمی، راحتی و غذای آنها باید کارهای لازم را انجام بدهیم.

چطور بچه‌ها را در سفر سرگرم کنیم؟

بهتر است وسایل بازی مناسب و به اندازه کافی همراهتان باشد. مثلا یک بازی سرگرم‌کننده مثل مکعب روبیک گزینه مناسبی است. یا پازل‌هایی که برای کامل شدن نیاز به وقت گذراندن و فکر کردن دارند. شرکت‌های هواپیمایی هم معمولا اسباب‌بازی‌هایی برای کودکان در نظر می‌گیرند.

البته اکنون انواع سرگرمی‌ها را می‌توان روی گوشی‌های هوشمند نصب کرد. می‌توانید تلفن همراه خود را روی حالت پرواز قرار داده و کودکان را با آنها حسابی سرگرم کنید.

در مسافرت هم باید وسایل سرگرم‌کننده برای بچه‌ها آماده باشد. کودکان مثل ما عاشق خرید و بازارگردی یا دیدن مکان‌های گردشگری نیستند. آنها نیاز به بازی و سرگرمی‌ دارند. به عنوان مثال در سفر به شمال و کنار دریا، بردن سطل مخصوص و بیل و وسایل مناسب، می‌تواند بچه‌ها را ساعت‌ها سرگرم کند.

به اندازه کافی لباس بیاورید

بچه‌ها همیشه به دنبال بازی و بازیگوشی هستند. برای همین هم لباس‌هایشان خیلی زودتر از بزرگترها کثیف می‌شود. برای فرزند خود لباس به مقدار کافی بیاورید تا مشکلی برای آنها پیش نیاید.

لباس‌هایی همراه داشته باشید که راحت شسته شوند و نیازی به خشکشویی نداشته باشند. در سفر دسترسی به خشکشویی کار راحتی نیست. لباس گرم هم نباید فراموش بشود. کودکان بدن ضعیف‌تری در مقایسه با ما دارند و باید همواره لباس مناسب فصل داشته باشند.

برای کودکان ساک جداگانه داشته باشید

blank

بهتر است وسایل بچه‌ها را در یک ساک مخصوص بگذارید. بزرگترها وسایل خاص خودشان را دارند و با کودکان متفاوتند. بچه‌ها بعضی وقت‌ها می‌خواهند سریع وسیله بازی یا لباسشان را پیدا کنند.

اگر همه وسایل یکجا باشند، کودکان برای پیدا کردن هر چیزی اذیت می‌شوند. به علاوه ممکن است وسایل بزرگترها به هم بریزد. یک ساک جداگانه همه این مشکلات را حل می‌کند.

کوله پشتی بچه‌گانه هم وسیله خوبی به شمار می‌آید. بچه‌ها می‌توانند هر جایی که می‌خواهند بروند، وسایلشان را در کوله پشتی بگذارند و حمل کنند.

صندلی کوچک و قابل حمل با خود ببرید

همه ما این مسئله را در دوران کودکی خود تجربه کرده‌ایم. پدر و مادرها ساعت‌ها به خرید می‌روند و بچه‌ها از معطلی حسابی کلافه و خسته می‌شوند.

در این شرایط یک صندلی کوچک و بچه گانه می‌تواند مشکل را حل کند. بچه‌ها روی صندلی می‌نشینند و دیگر از راه رفتن خسته نمی‌شوند. صندلی کودک در هر جای دیگر مثل پارک‌ها یا رستوران‌ها هم می‌تواند استفاده شود.

وسایل خواب کودکان را همراه خود بیاورید

بزرگسالان این جور مسائل را سخت نمی‌گیرند و با هر شرایطی سعی می‌کنند از سفرشان لذت ببرند. اما کودکان در این مورد هم با ما متفاوت هستند.

حتی بعضی از بزرگسالان هم وقتی تختشان عوض می‌شود، شب نمی‌توانند راحت بخوابند. بنابراین وسایل خواب بچه‌ها مثل لباس و پتو و بالش را همراه خود داشته باشید. با این کار فرزند شما احساس می‌کند در خانه است و کمتر اذیت می‌شود. اگر احساس نیاز می کنید حتما داروهای مورد نیاز در هواپیما برای کودک خود را هم همراه داشته باشید

پشه بند برای محافظت از کودکان

بچه‌ها به نیش حشرات حساس هستند و واقعا اذیت می‌شوند. بهتر است همراه خود یک پشه بند داشته باشید تا چنین مشکلی برای آنها پیش نیاید. پشه بند به خصوص وقتی به مناطق جنگلی مثل شمال سفر می‌کنید، یک وسیله لازم و ضروری است.

blank

مدارک ضروری برای سفر با کودکان

حتما مدارک لازم مثل شناسنامه، کارت ملی و دفترچه بیمه بچه‌ها را همراه خود ببرید. به خصوص دفترچه بیمه که در موارد ضروری می‌تواند کمک کننده باشد.

در پایان

بچه‌ها دنیای متفاوتی با ما بزرگترها دارند. پس باید درکشان کرد و به آنها احترام گذاشت. به جای اینکه کودکان را مجبور به آوردن چیزهای مختلف کنیم، باید اجازه بدهیم خودشان تصمیم بگیرند و ما فقط در نقش کمک‌کننده ظاهر شویم. بعد از خرید بلیط هواپیما، باید با کودکان وسایل سفر را حاضر کنیم و آماده یک مسافرت خوب بشویم.

منبع:مشرق نیوز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *