قلعه های-اروپا

سفری تصویری به زیبا‌ترین قلعه‌های اروپا

قلعه یکی از مهم‌ترین بناهای نمادین دوران قرون وسطی محسوب می‌شود. در سراسر اروپا می‌توان قلعه‌هایی تماشایی یافت که سرگذشتی پرفراز و نشیب داشته‌اند. گشت‌وگذاری تصویری در شماری از قلعه‌های معروف آلمان و اروپا.

قلعه هوهن‌تسولرن (آلمان)

قلعه هوهن‌تسولرن (Hohenzollern) در ایالت بادن وورتمبرگ قرار داد و مقر خاندان سلطنتی پروس و همچنین دوک‌های هوهن‌تسولرن بوده است. این قلعه در ارتفاع ۸۵۵ متری واقع است و بر حسب شرایط جوی می‌تواند چهره ‌و نمایی رویایی به خود بگیرد. قلعه هوهن‌تسولرن از جذابیت‌های توریستی مهم در ایالت بادن وورتمبرگ محسوب می‌شود.

برج لندن (بریتانیای کبیر)

قلعه‌ی تاریخی برج لندن (Tower) در مرکز لندن و در کناره رود تیمز قرار دارد. این قلعه در سال ۱۰۶۶ میلادی به دستور ویلهلم فاتح ساخته شد و از آن به عنوان اقامتگاه و همچنین زندان استفاده می‌شد. این برج که در فهرست میراث فرهنگی جهان به ثبت رسیده‌، یکی از مشهورترین جاذبه‌های تاریخی لندن به شمار می‌رود. در این قلعه جواهرات تاج و تخت خاندان سلطنتی بریتانیا نگهداری می‌شوند.

قلعه التس (آلمان)

قلعه التس (Burg Eltz) در نزدیکی شهر کوبلنس و در ایالت راینلند فالتس قرار دارد. فریدریش بارباروسا، قیصر آلمان این قصر را در سال ۱۱۵۷ میلادی به خانواده‌ای اشرافی هدیه داد. این قلعه در منطقه‌ای کاملا جنگلی واقع است و با داشتن برج‌هایی دیدنی که ارتفاع برخی از آنها به ۳۵ متر می‌رسد، از معماری منحصر به فردی برخوردار است.

قلعه سنت آنجلو (ایتالیا)

قلعه سنت آنجلو (Castel Sant‘ Angelo) که از آثار تاریخی شهر رم، پایتخت ایتالیا محسوب می‌شود، ساختمانی مدور و استوانه‌ای‌شکل است. این بنا که نخست توسط هادریانوس، امپراتور روم به‌عنوان آرامگاهی برای او و خانواده‌اش ساخته‌ شده بود، در طی قرون وسطی و در زمان درگیری و تنش میان پاپ‌ها و نجیب‌زادگان به دژی مستحکم بدل شد. قلعه سنت آنجلو ۴ طبقه اصلی دارد که اتاق‌های پاپ‌ها در دو طبقه بالایی آن قرار دارند.

قلعه تینتاجل (بریتانیای کبیر)

قلعه تینتاجل (Tintagle) در قرن سیزدهم میلادی بر روی صخره‌هایی در نزدیکی سواحل کورن‌وال ساخته شده است. طبق افسانه‌ها شاه آرتور زمانی که به دنیا آمد، توسط جادوگر مرلین (Merlin) در این قلعه مخفی شد تا به دست دشمن نیافتد.

قلعه والئا ویلور (رومانی)

قعله کلیسایی والئا ویلور (Valea Viilor) در رومانی در سال ۱۹۹۳ میلادی از سوی یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهان شناخته شد. ساکنان روستا‌ها در دوران قرون وسطا از این قلعه به عنوان پناهگاه و همچنین به عنوان دژی برای مقابله با دشمن استفاده می‌کردند. این قلعه در واقع تنها بنای سنگی در منطقه بود و از این رو جایی امن تلقی می‌شد.

قلعه لوکت (جمهوری چک)

لوکت (Loket) یکی از شهر‌های کم‌جمعیت جمهوری چک است. این شهر تنها چند هزار نفر جمعیت دارد، اما از زیبایی خاصی برخوردار است. مهم‌ترین جاذبه گردشگری این شهر، قلعه لوکت است که یوهان ولفگانگ فون گوته، ادیب بزرگ آن، دست کم ده بار در آنجا اقامت داشته است. گفته می‌شود که او در سال ۱۹۲۳ تولد ۷۴ سالگی‌خود را در این قلعه جشن گرفت.

قلعه فلکن‌اشتاین (فرانسه)

خاندان اشرافی فلکن‌اشتیاین (Fleckenstein) در منطقه آلزاس در مرز آلمان و فرانسه قلعه‌ای در دل صخره‌ای بنا کردند که عرض آن در برخی نقاط تنها بر ۶ متر و ارتفاع آن بر ۳۰ متر بالغ می‌شود. کسانی که مایلند از این قلعه‌ی صخره‌ای دیدن کنند، نباید دچار بلندی‌هراسی باشند. چشم‌اندازی که می‌توان از این قلعه مشاهده کرد، خیره‌کننده است.

قلعه بورگ‌هاوزن (آلمان)

قعله بورگ‌هاوزن (Burghausen) که در بلندی‌های شهری به همین نام ساخته شده است، بیش از یک کیلومتر طول دارد و یکی از دراز‌ترین قلعه‌های جهان محسوب می‌شود. دوک‌های ایالات بایرن گنج‌ها و ذخایر طلا و نقره‌ی خود را در این قلعه نگهداری می‌کردند. قلعه بورگ‌هاوزن یکی از مسحکم‌ترین دژ‌های ایالات بایرن بوده است.

وارتبورگ (آلمان)

واتبورگ (Wartburg) از لحاظ تاریخی یکی از مهمترین قلعه‌های آلمان است. این قلعه در سال ۱۰۶۷ میلادی در شهر آیزناخ در ایالت شرقی تورینگن ساخته شد و در سال ۱۵۲۱ گریزگاه مارتین لوتر، کشیش اصلاح‌طلب آلمانی شد که مورد غضب قیصر آلمان قرار گرفته بود. لوتر در همین قلعه انجیل را به زبان آلمانی ترجمه کرد. وارتبورگ از سال ۱۹۹۹ از طرف یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهان شناخته شد.

قلعه واول (لهستان)

قلعه واول (Wawel) که مقر سلطنتی شاهان لهستان بوده، در شهر کراکوف قرار دارد. نخستین سنگ‌های بنای این قلعه‌ی زیبا در قرن دهم میلادی نهاده شد و آخرین بازی‌سازی آن به قرن بیستم میلادی برمی‌گردد. گردشگردان از این رو می‌توانند یک‌هزار تاریخ لهستان را در این قلعه دنبال کنند.

قلعه کونیگشتاین (آلمان)

قلعه کونیگشتاین (Kِönigstein) در نزدیکی روز الب قرار دارد و یکی از بزرگترین قلعه‌های اروپا محسوب می‌شود. این قلعه که بلندی دیوارهایش بر بیش از ۴۲ متر بالغ می‌شود، در طول تاریخ هرگز تسخیر نشد.

منبع:دویچه وله

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *