گردشگران بین‌المللی

پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به ایران بررسی شد

فرآیند پروتکل ورود گردشگران بین‌المللی به ایران امروز طی نشستی در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و باحضور معاونان نهادهای مرتبط بررسی و قرار بر تعریف و نیز اطلاع رسانی سریع به فعالان این صنعت شد.

به گزارش روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نشست بررسی فرآیند پروتکل ورود گردشگران خارجی به کشور با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاونان دستگاه‌های وزارت خارجه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان توسعه تجارت ایران و وزارت اطلاعات صبح امروز در محل معاونت متبوع برگزار شد.

ولی تیموری در این نشست گفت: با توجه به ضرورت های موجود در حوزه تبادلات گردشگری و اقدام برخی از کشورها به ویژه کشورهای همسایه جهت بازگشایی تدریجی مرزها، نیاز است جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن اقدام جهت تعریف پروتکل‌های بهداشتی، بستر مورد نیاز و ضابطه‌مند برای پذیرش گردشگران بین‌المللی را در کشور ایجاد و فرآیند مورد نظر را از طریق نهادهای بین‌المللی اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: بر این اساس با ارائه سازوکارهای لازم، مشخص شدن ظرفیت ها و بررسی محدودیت ها از سوی دستگاه‌های فرابخشی، چارچوب پروتکل و ساختار فرآیند مطلوب ورود گردشگران خارجی به ایران در دوران همزیستی با کرونا شکل خواهد گرفت.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی ضمن ارائه گزارشی از پروتکل‌های اعلامی سایر کشورها، نگاه جهانی را معطوف به همزیستی با کرونا، حمایت از فعالان عرصه صنعت گردشگری و در نهایت بازگشایی ضابطه‌مند مرزها اعلام و تاکید کرد: نامشخص بودن بازه زمانی کنترل ویروس کرونا سبب شده است کشورهای مختلف با تعریف ساختار، ضابطه و تعیین پروتکل‎های مربوطه اقدام و یا برنامه‌ریزی جهت پذیرش گردشگران را در دستور کار قرار دهند.

تیموری خاطرنشان کرد: اقداماتی نظیر گرفتن تست PCR در فرودگاه‌ها، تب‌سنجی، دریافت گواهی سلامت، حمایت از گردشگرانی که در مقصد دچار بیماری کووید–۱۹ می‌شوند، در نظر گرفتن محیط قرنطینه و غیره بخشی از اقدامات در نظرگرفته در پروتکل‌های اطلاع‌رسانی شده از کشورهای مختلف است.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه قطعا تمرکز بر بازارهای هدف گردشگری، اولویت نخست گردشگری ورودی وزارت متبوع خواهد بود، تاکید کرد: با توجه به اینکه کشورهای همسایه اقدام به برنامه‌ریزی و اعلام زمان‌بندی بازگشایی مرزها کرده‌اند و با تعریف پروتکل‌های مربوطه سازوکار ورود گردشگران را شکل داده‌اند، لذا نیاز است به سرعت فعالان صنعت گردشگری کشور به علت افزایش رفت و آمدهای بین‌المللی از پروتکل‌های ورود و خروج گردشگران آگاهی پیدا کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در پی بازگشایی مرزهای کشورهای همسایه، نیاز است گردشگرانی که از کشور خارج و مجدداً قصد بازگشت دارند نیز با طی پروتکل‌های بهداشتی برای ورود به کشور آماده شوند.

معاون گردشگری همچنین از دستگاه‌های فرابخشی و تاثیرگذار در امر سفر خواست تا در اعتمادسازی و انعکاس تلاش تمامی بخش‌های زنجیره صنعت گردشگری کشور جهت همزیستی با کووید–۱۹ نهایت تلاش خود را داشته باشند تا چهره‌ای ایمن از سفر به ایران در اذهان بین‌المللی شکل گیرد و با همکاری در شکل‌گیری پروتکل‌های پذیرش گردشگران خارجی در انعکاس اینکه چگونه و تحت چه ضابطه‌ای گردشگران را خواهیم پذیرفت و چگونه از آنها پذیرایی و به مبداء باز می‌گردانیم، تعامل داشته باشند.

منبع:ایرنا

مرتبط:

اروپا ناامید از کسب درآمد در فصل داغ گردشگری

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *