سفر

مردم در خرداد ماه چقدر سفر رفتند؟

به دنبال تعطیلات و کاهش محدویت ها، سوال پیش می آید که مردم در خرداد ماه چقدر سفر رفتند؟

ولی تیموری گفته که آمارها پس از بازگشایی برخی تاسیسات گردشگری با رعایت پروتکل های بهداشتی ثبت شد. معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که در مجموع ۳۱ استان کشور ۴۲۹ هزار و ۳۲۱ سفر، ۳ میلیون و ۳۰۳هزار و ۶۴۸ تردد و ۴ میلیون و ۱۷۹هزار و ۳۱۸ نفر شب اقامت ثبت شده است.

به گفته تیموری جز مجموعه های آب درمانی ، همه تاسیسات گردشگری باز شده اند.

آمارهایی که معاون گردشگری اعلام کرد در بازه زمانی اول تا ۱۶ خردادماه، پس از کاهش ترددهای بین استانی، درحالیکه دو تعطیلی عید فطر و نیمه خردادماه را دربر می گیرد، با وجود هشدارهای مکرر برای پرهیز از سفرهای غیرضروری ثبت شد. در این آمارها به مجموع سفرهای ریلی و هوایی اشاره ای نشده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین از فعالیت آژانس های گردشگری از ۱۸ خردادماه خبر داد. این درحالی است که تبلیغ تورهای گردشگری آژانس ها با پایان یافتن ماه رمضان و کاهش محدودیت ترددهای بین استانی از سر گرفته شده و به گفته آژانس دارها، تورهای گردشگری در تعطیلات نیمه خردادماه برگزار شدند. معاون گردشگری نیز پیش از تعطیلات چهاردهم و پانزدهم خردادماه در خبری اعلام کرده بود: محدودیتی برای برنامه ریزی، ساماندهی و اجرای تورهای گردشگری توسط فعالان بخش خصوصی وجود ندارد.

تیموری همچنین گفت: برای اطمینان از رعایت پروتکل های بهداشتی از ۱ تا ۱۶ خرداد، در مجموع ۲۶ هزار و ۲۱۳ بازدید از تاسیسات گردشگری انجام شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اما به موضوع رسیدگی به شکایت و تخلفات تاسیساتی که پروتکل ها را رعایت نکرده اند، اشاره ای نداشت.

منبع:ایسنا

مرتبط:

راهنمای انتخاب لباس برای سفر

باید و نباید سفر های تک نفره

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *