پیست-اسکی-پیام

پیست اسکی پیام

منطقه “پیام” یکی‌ از زیباترین و مهمترین تفرجگاه های‌ مردم آذربایجان شرقی می‌باشد که در طول سال مورد توجه جهانگردان داخلی و خارجی است در طول فصل سرما کمتر خانواده ای‌ در تبریز و دیگر شهرهای‌ آذربایجان شرقی و استان های همجوار را می توان یافت که برای‌ انجام ورزش های زمستانی‌ و نیز استفاده از طبیعت بکر و زیبای زمستانی پیام به این منطقه نرفته باشد.

پیست اسکی پیام تبریز

پیام منطقه ای‌ روستایی‌ را شامل می‌شود که در بخش مرکزی‌ شهرستان مرند و در دامنه ارتفاعات رشته کوه میشو واقع شده و از مرتفع ترین گردنه های‌ حد فاصل تبریز به ماکو در استان آذربایجان غربی‌ است . نام قدیمی‌ پیام (یام) می‌باشد که هم اکنون نیز همین نام در گفت و گوهای‌ محاوره ای‌ مردمان آذربایجان بر زبان ها جاری‌ است. یام در زبان مغول به معنی‌ اسب چاپار می باشد که در مسیرهای‌ مختلف در هر منزلی‌ مستقر بود تا پیک مورد نظر سوار بر آن را به مقصد برساند که با گذر زمان نام یام از سوی‌ فرهنگستان ایران به پیام تبدیل گردید. از آنجاییکه قزوین ، میانه ، تبریز و ماکو یکی‌ از قدیمی‌ترین و مهم ترین شاهراه های‌ ارتباطی‌ شرق به غرب در طول تاریخ بوده است کاروانسرای‌ موجود در منطقه پیام نیز حکایت از تعلق آن به دوره مغول و صفویه دارد که ازمهم ترین تاسیسات میان راهی‌ این محور به شمار می آمد.

پیست اسکی پیام

زمستان های‌ سرد و برف گیر از دیگر ظرفیت های‌ بسیار مناسب جلب گردشگر به منطقه پیام است که داشتن پیست اسکی‌ در این منطقه باعث شده است سالانه عده کثیری از گردشگران داخلی و خارجی به این سمت روانه شوند.

پیست اسکی پیام که در ارتفاعات این منطقه واقع شده است در روزهای تعطیل پذیرای بسیاری از خانواده های آذری است. تابستان های پیام نیز به دلیل مطبوع بودن آب و هوا و داشتن طبیعت زیبا، آبهای‌ روان و چمنزارهای چشم نواز همه روزه علاقه مندان طبیعت و گردشگری‌ را به خود جلب می کند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *