گرگان

پیگیر راه‌اندازی خط پروازی گرگان – آکتائو هستیم

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان گفت: در حال پیگیری خط پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان هستیم و به نتایج خوبی رسیدیم و امیدواریم در آینده نزدیک این خط پروازی راه‌اندازی شود.

ذوالفقار امیرشاهی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان اظهار کرد: طی ۱۵ ماهی که در گلستان حضور دارم، به شخصه وحدت بین اقوام مختلف را در این استان شاهد هستم. به گواه همه دوستان، آیت‌الله نورمفیدی محور وحدت بین شیعه و سنی در این استان است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت بازدیدهایی از نوار مرزی صورت گرفت، افزود: الحمدالله مرزهای استان امن و حامل پیام دوستی است.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان بیان کرد: در جلسه با مجمع نمایندگان استان گلستان اعلام کردیم اگر قرار باشد وزارت خارجه در این استان مستقر باشد و مناسبات بین‌المللی و منطقه‌ای را دنبال کند، لازمه آن داشتن ساختمانی مناسب برای نمایندگی امور خارجه است. در این جلسه مقرر شد نمایندگان نسبت به این امر مساعدت کنند.

امیرشاهی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر تعداد قابل‌توجهی سفیر و کاردار وارد استان گلستان شدند که آخرین آن حضور سفیر قزاقستان بود که طی مراسمی مرکز فارابی در کنسولگری قزاقستان در گرگان افتتاح شد. تاکنون ۳ وبینار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کشور قزاقستان به‌منظور برقراری پرواز گرگان به آکتائو برگزار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: اخیراً در مذاکرات ویدئوکنفرانسی بین استاندار گلستان و استاندار بالکان ترکمنستان، موضوع تجارت مرزی برای بعد از ویروس کرونا مطرح شد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان تصریح کرد: با وجود شرایط شیوع ویروس کرونا، دو هیئت گردشگری از ایتالیا سفری چهار روزه به گلستان داشتند و با مقامات استان دیدار کردند. این سفر دستاوردهای بسیار خوبی داشت. به دنبال این هستیم که بین سه شهر گنبدکاووس، گرگان و علی‌آباد کتول با سه شهر هم‌تراز آنها در ایتالیا، پیمان خواهرخواندگی انجام شود.

امیرشاهی در پایان خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به استان گلستان سفر خواهد کرد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

روستای جهان نما _قطب گردشگری گرگان

روایتگری تاریخ در موزه باستان‌شناسی گرگان

دیوار تاریخی تمیشه _ادامه دیوار بزرگ گرگان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *