هویت بصری

مسابقه طراحی نشان هویت بصری شیراز برگزار می‌شود

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز طراحی نشان هویت بصری این شهر را الزامی برای متمایزکردن فرهنگ‌ این شهر از دیگر شهرهای دنیا دانست و گفت: این نشان، نقش مؤثری در انتقال ارزش‌های والای فرهنگی و هویتی ایفا خواهد کرد.

سولماز دهقانی یکی از عوامل اساسی شکل‌دهی و معنابخشی به مناظر شهری را موضوع “هویت” دانست و عنوان کرد: هویت عاملی است که می‌توان از طریق آن شهرها و مناظر شهری را از یکدیگر متمایز کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شورای شهر شیراز، دهقانی با بیان اینکه هویت شهری ریشه در فرهنگ، رسوم و حس مکان دارد، افزود: در واقع هویت شهری ذهنیت و استنباط شهروندان از شهر را معنا می‌بخشد و از همین رو است که انسان‌ها در مواجهه با نمادها و نشانه‌های یک فرهنگ، به‌صورتی ناخودآگاه از مضامین نهفته در نمادهای فرهنگی برخوردار می‌شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: همانگونه که استفاده از نمادهای بصری در آثار اسطوره‌ای، ملی و مذهبی کاربرد داشته است، طراحی نشان هویت بصری شیراز نیز زمینه تقویت هویت و فرهنگِ شهری را تقویت کند و موجب وحدت و  هماهنگی در طراحی سیما و مناظر آن شود.

دهقانی، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی شهرداری شیراز را به‌منظور برگزاری مسابقه طراحی نشان هویت بصری در همین راستا برشمرد و اضافه کرد: مراسم رونمایی از پوستر فراخوان مسابقه طراحی نشان هویت بصری شیراز به‌زودی برگزار خواهد شد و این جشنواره با داوری داوران ملی و بین‌المللی به سرانجام خواهد رسید.

منبع:ایسنا

مرتبط:

نشان جهانی شیراز طراحی می‌شود

باغ موزه شیراز؛ توسعه یا تخریب

تبدیل بانک ملی قدیم شیراز به موزه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *