چرا اسپانیا دومین کشور پر بازدید جهان است؟

اسپانیا یکی از کشورهای پر بازدید جهان است که به دلیل برخورداری از فرهنگ غنی، جشن‌ها و فستیوال‌های سالانه و … هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گردشگری در کشور اسپانیا، یکی از مهمترین صنعت‌ها بر شمرده می‌شود به طوری که حدود ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی این کشور مربوط به صنعت جذب گردشگر است. در واقع اکثر بازدیدکنندگان اسپانیا از کشورهای اروپایی مانند انگلستان، فرانسه، ایتالیا و آلمان به این کشور سفر می‌کنند. اسپانیا در سال ۲۰۱۷ میزبان ۸۲ میلیون گردشگر جهانی بوده و مقام دوم پر بازدیدترین کشور دنیا را در سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص داده است که پیش بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۸ نیز همین جایگاه را حفظ نماید. اما علت جذب این همه گردشگر چیست و چرا سایر کشورهای اروپایی از این امتیاز بی بهره اند؟

سفر به اسپانیا، کم هزینه است

اسپانیا یکی از مقصدهای گردشگری اصلی در آغاز فصل تابستان محسوب می‌شود و یکی از دلایل آن، ارزان بودن سفر به این کشور است. جالب است بدانید که هزینه وسایل نقلیه در این کشور از سایر کشورهای اروپایی نیز ارزان‌تر است. مهم‌ترین فصل گردشگری در اسپانیا ماه آوریل است، زیرا در این ماه شما با گردشگران کمتری مواجه می‌شوید و سفر آرام‌تری را تجربه خواهید کرد.

blank

فرهنگ غنی اسپانیایی

اسپانیا، زادگاه بسیاری از هنرمندان است که از میان معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به پابلو پیکاسو، نقاش اسپانیایی اشاره کرد که در شهر معروف و توریستی مالاگا زاده شد. سالوادور دالی (Salvador Dali) از دیگر افرادی است که ردپای خود را در زمینه‌ هنر این کشور برجا گذاشته‌ است. همچنین جشن‌ها و فستیوال‌ها از مهم‌ترین بخش‌های فرهنگ اسپانیا محسوب می‌شوند که سالانه گردشگران بسیاری را به سوی اسپانیا سرازیر می‌کنند.

یکی از جشن‌های جالب در این کشور جشن گوجه فرنگی (La tomatina) نام دارد که در آن ساکنان شهر بونیول گردهم جمع شده و شروع به پرتاب بیش از۱۰۰ تن گوجه فرنگی به سمت هم می‌کنند. این جشن در آخرین چهارشنبه‌ی آگوست هر سال برگزار می‌شود. فلامنکو نیز یکی از معروف‌ترین سنت‌های اسپانیایی‌ها است که در واقع یک سبک موسیقی بوده که بر روی ساز گیتار، آواز و ریتم تاکید زیادی دارد. صنعت توریسم در اسپانیا از این هنر زیبا به بهترین نحو استفاده کرده، به گونه‌ای که در اکثر مراکز تجاری توریستی اجرای فلامنکو دیده می‌‎شود.

blank

گرانادا، بهشتی کوچک در اسپانیا

گرانادا مرکز استانی کوچک در اسپانیا است که دارای تاریخ و فرهنگ غنی است. د رواقع اهالی شمال آفریقا در سال ۷۱۱ میلادی این شهر کوچک را که سالیان درازی تحت سلطه رومیان بوده، فتح کرده و حکومت اسلامی را در آن برپا کردند. کلیسای جامع گرانادا یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که متعلق به قرن ۱۶ میلادی است. این کلیسا که دومین کلیسای جامع بزرگ در اسپانیا محسوب می‌شود به دلیل طراحی دوره رنسانس، زیبای داخلی بی‌نظیری دارد که نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند. همچنین در جنوب کلیسای جامع، مجموعه کوچه‌های پیچ‌درپیچی قرار دارد که قبلا مرکز بازار ابریشم‌فروشان بوده و در اواخر قرن ۱۹ بازسازی شده است. این مکان امروزه به مرکز خرید سوغاتی و یک منطقه توریستی تبدیل شده است.

blank

غذاهای اسپانیایی

غذاهای اسپانیایی از دیگر مواردی است که گردشگران علاقه زیادی به امتحان کردن آن‌ها دارند. ذائقه اسپانیایی‌ها معمولا تند نبوده و در غذاهای آن‌ها می‌توان ترکیبی از مرغ، سبزیجات، گوشت‌، ماهی و ادویه‌جات مختلف را پیدا کرد. همچنین یکی از غذاهای محبوب در اسپانیا پائلا است که شامل برنج و مواد غذایی مختلف می‌شود.

سیستم حمل و نقل آسان

سیستم قطار و اتوبوس اسپانیا یکی از بهترین خطوط در جهان است. اتوبوس‌ها اغلب تمیز و راحت بوده و برخی امکاناتی از قبیل تلویزیون و صندلی راحتی هم ارائه می‌دهند. حمل و نقل آسان و ارزان قیمت از دیگر مواردی است که باعث افزایش صنعت توریسم در این کشور شده است.

blank

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *