کاخ موزه سلیمانیه

چرا کاخ موزه سلیمانیه افتتاح نمی‌شود؟

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: در صورتی که شرایط استان از قرمز به نارنجی تغییر کند، مجموعه کاخ موزه سلیمانیه تا آخر شهریور افتتاح می‌شود.

فریدون محمدی با اشاره به دلیل افتتاح نشدن کاخ موزه سلیمانیه اظهار کرد: تنها دلیل عدم افتتاح رسمی این کاخ موزه شیوع کرونا و قرمز بودن وضعیت البرز است.

وی ادامه داد: این مجموعه بنا است به عنوان اولین موزه تاریخی استان به بهره برداری برسد به همین دلیل به دنبال آن بودیم اطلاع رسانی مناسبی در این خصوص با برگزاری و مراسم افتتاح صورت بگیرد.

وی توضیح داد: در صورتی که شرایط استان از قرمز به نارنجی تغییر کند،  این مجموعه تا آخر شهریور افتتاح می‌شود.

محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آخرین وضعیت کاروانسرای شاه عباسی اشاره کرد و گفت: در توافقی دو جانبه با شهرداری و سه جانبه با صندوق حفظ و احیا، بنا شده کاربری این مجموعه تغییر کند و به مرکزی هنری-فرهنگی تبدیل شود.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر این، بهره بردار قبلی در بخش انتهایی این مجموعه یک آشپزخانه ایجاد کرده بود و شهرداری هم به خاطر تغییر کاربری، میراث فرهنگی را ۲۰ میلیارد تومان جریمه کرده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: طبق توافق صورت گرفته ما متعهد شده‌ایم آشپزخانه را برداریم و شهرداری هم جریمه را ببخشد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، با ارسال نامه‌ای به کارگروه رفع موانع تولید استان به دبیری دادستان، درخواست کرده‌ایم که دادستان رای فک پلمب این مجموعه را صادر کند تا فرایند مرمت آن آغاز شود.

محمدی افزود: بهره بردار قبلی کاربری کاروانسرای شاه عباسی را تغییر داده بود به همین دلیل دیگر خلع ید شد. بنا داریم اگر با شهرداری به تفاهم برسیم، شهرداری به عنوان بهره بردار جدید این مجموعه معرفی شود.

این مسئول گفت: بنا شده شهرداری میدان شاه عباسی را احیاء کند تا کاروانسرای شاه عباسی به سرای فرهنگی و هنری استان تبدیل شود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

صدای پای زندگی در کاخ موزه سلیمانیه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *