ارگ بم-موزه باستان‌شناسی بم

ساخت موزه باستان‌شناسی بم آغاز شد

مدیر پایگاه میراث جهانی و منظر فرهنگی بم اعلام کرد: عملیات اجرایی موزه تاریخ و باستان‌شناسی بم با مشارکت شهرداری این شهر آغاز شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، محسن قاسمی با اشاره به اینکه موزه مذکور در ساختمان سابق پایگاه میراث جهانی بم با زیربنایی افزون بر ۵۰۰ مترمربع راه‌اندازی می‌شود افزود: این موزه از بخش‌های مختلفی همچون سالن‌های نمایش اشیای تاریخی، سالن اجتماعات، گالری موقت، آزمایشگاه، غرفه‌های صنایع‌دستی، کافی‌شاپ و غیره تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲ تا سه ماه آینده مرمت ساختمان موزه به اتمام می‌رسد اظهارداشت: در این موزه تمام اشیای کشف شده در منطقه بم بزرگ (بم، نرماشیر، فهرج و ریگان) از قبل از زلزله تاکنون به نمایش در می‌آید.

مدیر پایگاه میراث جهانی و منظر فرهنگی بم تاکید کرد: این اشیا شامل سه بخش پیش از تاریخ، قبل و بعد از اسلام می‌شود که در معرض دید علاقه مندان به تاریخ و باستانشناسی بم قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اعتباری معادل پنج میلیارد ریال برای تهیه ویترین‌های نمایش اشیای موزه مذکور اختصاص داده است و شهرداری بم نیز نورپردازی و اجرای دوربین های پایش تصویری و غیره را برعهده دارد.

شهرستان بم در ۱۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان از مناطق تاریخی و گردشگری استان کرمان محسوب می شود و میزبان سه اثر تاریخی ثبت شده جهانی شامل ارگ بم و قنات های اکبر آباد و قاسم آباد است.

منبع: ایرنا

مرتبط:

اجرای طرح ساماندهی محوطه پیرامون ارگ تاریخی بم

بم سرزمین‌ نخل‌ها و خشت‌ها

چطور یک شب در طبیعت بمانیم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *