کویر همت‌آباد-گردشگری در کویر-کویرگردی

چرا کویرگردی در پاییز را نباید از دست داد

اگر عاشق طبیعت‌گردی هستید باید حتما یک برنامه برای گردش در کویر تدارک ببینید. تجربه کویرگردی به اندازه‌ای دلچسب و زیبا است که مطمئنا بارها علاقمند به تکرار آن خواهید بود. انجام هر گونه سفر منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد ملی مبارزه با کروناست.

 ایران کویرهای بسیار دیدنی و زیبایی دارد که می‌توانید برای امتحان طبیعت‌گردی در کویر یکی از آنها را انتخاب کنید. اگر هنوز تجربه کویرگردی نداشته اید با ما همراه باشید.

شب خوابی در کویر، لذتی بی انتها تا آسمان

حتما شما هم شنیده اید که شب‌های کویر از زیباترین جاذبه‌های طبیعی محسوب می‌شود. در کویر به نظر می‌رسد که آسمان درست بالای سر شما قرار گرفته است و اگر دستتان را دراز کنید می‌توانید ستاره‌ها را لمس کنید.

اگر برنامه شب‌خوابی در کویر را انتخاب کنید لذت دیدن آسمان پر ستاره شب و تماشای کهکشان راه شیری در نزدیک‌ترین فاصله بالای سرتان مطمئنا خاطره‌ای است که هرگز فراموشش نخواهید کرد.

آسمان کویر در شب همانند یک مخمل سیاه پرنگین می‌درخشد و هیچ لذتی در طبیعت‌گردی به اندازه تماشای شب در دل کویر خوشایند نیست. به ویژه اگر به دنبال لحظات رمانتیک و جذاب هستید می‌توانید با گذراندن یک شب زیر آسمان کویر در آرامش و سکوت کویر و تماشای زیبایی‌های آسمان رویایی فراموش نشدنی را به حقیقت پیوند بزنید.

ریگ دم یوز

 کدام کویرها به اطراف تهران نزدیک تر است؟

در اطراف تهران کویرهای بسیار زیبایی وجود دارد که می‌توانید برای تماشای آنها برنامه ریزی کنید. بهترین زمان سفر به کویر پاییز است چرا که هوا در این فصل برای کویرگردی بسیار مطبوع است، نه از گرمای سوزان تابستان خبری هست و نه از سرمای استخوان سوز شب‌های سرد زمستان.

کویر مرنجاب

این کویر اگرچه دارای جاده خاکی است اما یکی از نزدیکترین کویرها به پایتخت محسوب می‌شود. این کویر در نزدیکی شهر کاشان و در حاشیه دریاچه نمک قرار گرفته است.

 

کویر متین آباد

این کویر نیز در نزدیکی تهران قرار گرفته است و می‌توانید برای یک اقامت دلچسب با امکانات رفاهی  مناسب این کویر را برای گردشگری انتخاب کنید. کمپ بسیار مجهزی در این کویر قرار دارد که میزبان مسافران از تهران و اصفهان است.

کویر ابوزیدآباد

کویر ابوزیدآباد

یکی دیگر از جاذبه‌های کویری نزدیک کویر ابوزیدآباد است. این منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است و در منطقه کاشان قرار گرفته است. تپه شن‌های روان، قلعه کرشاهی، شهر زیرزمینی اویی و شهر تاریخی نوش آباد از جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند.

کویر مرکزی ایران

این کویر تا بخش‌های جنوبی تهران کشیده شده است و یکی از بزرگترین کویرهای کشور محسوب می شود. این منطقه گردشگری در جنوب شرق تهران قرار دارد و برای دسترسی به آن باید از بیابان‌های ورامین عبور کرد. کویر گرمسار با شب های زیبا و پرستاره دارای امکاناتی چون کاروانسرای بهرام است که محل اقامتی کویرگردان را فراهم کرده است.

گفته می شود که این کاروانسرا توسط بهرام گور ساخته شده است. تهرانی‌ها می‌توانند به راحتی و از بخش مرکزی پیشوا به این منطقه سفر کنند. البته برای ورود به این منطقه نیاز به مجوز سازمان محیط زیست و محیط بانی خواهید داشت.

روستای مصر

کویر مصر، بهترین تجربه کویرگردی در اصفهان

اگر اهل گردشگری به ویژه کویرگردی باشید حتما نام کویر مصر را شنیده‌اید. این منطقه کویری که در منطقه خور و بیابانک اصفهان قرار دارد از جمله مقاصد گردشگری علاقمندان به کویر در سراسر دنیا است.

زیبایی بی‌انتهای کویر را می توانید با سفر به کویر مصر نظاره کنید. تپه های شنی، شترها، لذت آفرود سواری در کویر و… از جمله زیبایی‌های این منطقه محسوب می‌شوند.

 

بهترین زمان سفر به کویر مصر با توجه به آب وهوای گرم و خشک این منطقه فصول سردتر سال است، چرا که در دیگر فصل‌های سال گرمای بیش از اندازه هوا و همچنین خشکی آن آزاردهنده است. بهترین زمان سفر به کویر مصر از اواسط آبان تا اواسط اردیبهشت است. البته امکانات رفاهی خوبی برای گردشگران این منطقه مهیا شده است که لذت سفر به منطقه کویری و تماشای آسمان پر ستاره شب و زندگی کویرنشینان را در تمام طول سال بتوان مشاهده کرد. با این حال اگر می‌خواهید شرایط بهتری از نظر آب و هوا تجربه کنید بهتر است در زمان توصیه شده به این منطقه سفر کنید.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *