چمخاله

“چمخاله” بندر گردشگری می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از بنادر بسیار نمونه گردشگری دریایی در کشور، در بندر چمخاله گیلان در دست احداث است و این اقدام گام مهمی در مسیر توسعه زیرساخت‌ها در سواحل شمال و جنوب ایران خواهد بود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد چهل‌وچهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به لزوم ارائه خدمات با کیفیت در شقوق مختلف حمل‌ونقل، به خصوص حمل‌ونقل دریایی اظهار کرد: رویکرد در نظر گرفته شده در سال جاری باعث شد کیفیت سفرهای دریایی ارتقاء پیدا کند، اما هنوز با شرایط ایده‌آل و مناسب فاصله وجود دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور آنچنان که باید و شاید به ظرفیت جذب مسافر و گردشگر توجه نشده است و سرمایه‌گذاری نسبت به پتانسیلی که وجود دارد، بالا نیست.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد با ارائه یارانه، از بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌ها و روبناهای گردشگری و مسافری دریایی حمایت کند. این امر باعث شده ناوگان مسافری دریایی ما نسبت به یک دهه قبل کیفیت، ایمنی و شرایط بهتری داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر حفظ ایمنی در سفرهای دریایی به عنوان یک اصل خاطرنشان کرد: تا پیش از این شاید ایمنی و کیفیت سفرهای دریایی کمتر مورد توجه بود، اما با مکانیزم‌های حمایتی و نظارت‌های انجام گرفته و در کنار آن تحول در صنایع دریایی به این مساله بیش از پیش توجه شده است.

راستاد با اشاره به بهبود کیفیت زیربناها در بنادر کشور گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که یکی از این اقدامات در قشم، قطب گردشگری دریای ایران بود. در این بندر امکاناتی مثل اسکله‌های شناور، راه‌های دسترسی مناسب، و امکانات رفاهی با کیفیت بالا فراهم شد.

توسعه گردشگری دریایی، سدی در برابر خروج ارز

وی افزود: این اقدامات به عنوان مثال در جنگل حرا انجام شده و وضعیت این منطقه را نسبت به گذشته ارتقا داده است. این منطقه سال گذشته طبق ارزیابی سازمان میراث فرهنگی یکی از نقاط نمونه گردشگری معرفی شد و با اقداماتی که توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام گرفت ضریب اشتغال به ۱۰۰ و بیکاری به صفر رسید. این یک تجربه موفق بود و اقداماتی از این دست در هنگام و کنگان نیز انجام شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه گفت: یکی از بنادر بسیار نمونه گردشگری دریایی در کشور، در بندر چمخاله گیلان در دست احداث است. این اقدام گام مهمی در مسیر توسعه زیرساخت‌ها در سواحل شمال و جنوب ایران خواهد بود.

راستاد با اشاره به رقابت بنادر گردشگری ایران با بنادر کشورهای منطقه گفت: بدون شک چنانچه بتوان وضعیت بنادر کشور را بهبود و ارتقاء داد، این امیدواری وجود دارد که هموطنان ما برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری دریایی به کشورهای همجوار سفر نداشته و امکانات مدنظرشان در کشورمان قابل دسترس باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سواحل کشور به واسطه تنوع آب و هوایی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند و خوشبختانه با چند نمونه اقدامات در این زمینه الگوهای خوبی حاصل شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان گفت: برای سازمان بنادر و دریانوردی رعایت استانداردهای امنیتی و ترددهای دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است و در این مسیر توسعه زیرساخت‌های گردشگری، به خصوص پایانه‌های مسافری به صورت ویژه مورد توجه قرار دارد. در این رابطه سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه اداره شده خود آماده ارائه تسهیلات است تا به این شکل به تشویق و ایجاد جاذبه برای جلب سرمایه‌گذاران در این حوزه کمک کند.

منبع:ایمنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *