گردشگری دریایی متوقف شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تأمین وسایل حفاظتی در برابر ویروس کووید ۱۹، برای کارهای عملیاتی در بنادر اعم از فعالیت‌های دریایی و بندری و همچنین برای یگان حفاظت، با دقت و اهتمام بیشتر، توسط مدیران بنادر دنبال شود.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در نشست پایان سال مدیران سازمان بنادر و دریانوردی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای طرح دورکاری ناشی از تدابیر مقابله با اپیدمی کرونا، نباید هیچ خدشه‌ای در روند و فرآیند عملیات بندری و دریایی وارد شود.

وی افزود: در ایام تعطیلات نوروز، کشتی‌های حامل کالاهای اساسی به ویژه به بنادر شهید رجایی، امام خمینی (ره) و چابهار وارد خواهند شد؛ بنابراین ضرورت دارد که تخلیه و بارگیری و ارائه خدمات به این کشتی‌ها و سایر کشتی‌های تجاری، با حداکثر نُرم عملیاتی انجام پذیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در ایام تعطیلات سال جدید، شیفت کاری عوامل عملیاتی باید مطابق معمول، برنامه ریزی شود، گفت: عملکرد دقیق و بدون وقفه اپراتورها، توسط مدیران بنادر رصد شود.

راستاد با بیان اینکه مطابق آئین نامه سازمان بنادر و دریانوردی، فقط یک نصف روز در اول فروردین عملیات تخلیه و بارگیری تعطیل می‌شود، خاطر نشان کرد: روندها باید به گونه‌ای مدیریت شود که حداقل توقف ناشی از تعویض شیفت را به ویژه برای کالاهای استراتژیک داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طبق استعلام صورت گرفته شده که به زودی ابلاغ می‌شود، گردشگری دریایی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف و مسافرت‌های دریایی به افراد بومی منطقه محدود می‌شود، گفت: به رغم محدود شدن سفرها و گردشگری دریایی، کماکان باید پایش‌ها و نظارت بر رعایت الزامات ایمنی، با دقت انجام گیرد.

منبع:ایمنا

مرتبط:

گردشگری و کرونا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *