المپیک-ژاپن

ژاپن پذیرای مشتاقان المپیک می‌شود

ژاپن قصد دارد به تعداد زیادی از بازدیدکنندگان خارج از کشور اجازه دهد در المپیک سال آینده توکیو بدون واکسیناسیون اجباری یا قرنطینه شرکت کنند، به شرطی که نتایج آزمایش کووید-۱۹ منفی را ارائه دهند و برنامه‌های ردیابی را بارگیری کنند.

به گزارش رویترز، حلقه‌های غول‌پیکر المپیک که به‌طور موقت در ماه آگوست برای نگهداری از روی زمین برداشته شدند، پس از نصب مجدد در منطقه ساحلی در پارک دریایی اودایبا، در بحبوحه شیوع بیماری ویروس کرونا (کووید ۱۹)، در توکیوی ژاپن اول ماه دسامبر ۲۰۲۰ روشن شدند.

در این گزارش که منبع اطلاعات یا جزئیات مجاز بودن تعداد بازدیدکنندگان مشخص نشده، ذکر شده است که ژاپن گردشگران را برای استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی محدود نمی‌کند.

تحت محدودیت‌های فعلی اعمال‌شده برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، مسافران باید هنگام ورود ۱۴ روز خود را قرنطینه کرده و همچنین در برنامه‌های ردیابی ثبت‌نام کنند.

طبق این گزارش، برگزارکنندگان این بازی‌ها که در ماه مارس یک سال به دلیل همه‌گیری مراسم را به تعویق انداختند، نزدیک به یک میلیون بلیت در خارج از کشور فروخته‌اند، درحالی‌که این رقم در ژاپن ۴.۵ میلیون است.

ماه گذشته، جان کوتس، مسئول ارشد کمیته بین‌المللی المپیک گفت که تعداد ورزشکاران شرکت‌کننده در این بازی‌ها کاهش نخواهد یافت و مسئولیت امنیت آنان به عهده برگزارکنندگان است.

انتظار می‌رود بیش از ۱۱ هزار ورزشکار برای بازی‌های المپیک در توکیو و هزاران نفر دیگر برای بازی‌های پارالمپیک متعاقب آن شرکت کنند.

طرح مجوز به تعداد زیادی از بازدیدکنندگان خارجی، تعهد نخست‌وزیر یوشیهیده سوگا را تایید می‌کند تا اقتصاد ضربه دیده ژاپن را با تقویت گردشگری احیاء کند، گردشگری یکی از ارکان اقدامات اقتصادی این کشور است که توسط پیشینیان وی نیز حمایت می‌شود.

علیرغم موج سرایت‌های ویروس کرونا که به‌سرعت تخت‌های بیمارستانی را پر می‌کند، سوگا کمپین سفرهای داخلی را تبلیغ کرده است.

این موج سرایت‌ها به میزان رضایتمندی از سوگا آسیب وارد کرده است، به گفته بسیاری، عدم تمایل وی برای قطع سفرهای داخلی به افزایش تعداد سرایت‌ها کمک کرده است.

ژاپن از تعداد زیاد عفونت و مرگ‌ومیر ناشی از ویروس که در اروپا و ایالات متحده وجود دارد، جلوگیری کرده اما با نزدیک شدن به فصل سرما، این کشور در هفته‌های اخیر تعداد رکورد موارد روزانه را منتشر کرده است.

این گزارش واکنش شدیدی را در فضای مجازی به همراه داشته است، برخی اظهار کردند: دولت، زندگی مردم را به خطر می‌اندازد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

کیمونو لباس‌ سنتی ژاپنی

راهکار هتل‌های ژاپن برای جذب گردشگر

آشنایی با فرهنگ ژاپن در “موزه ملی توکیو”

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *