پارک‌های ملی

کاهش محدودیت‌ها در آمریکا و ورود مردم به پارک‌های ملی

با کاهش و در بعضی موارد از میان برداشته شدن کامل محدودیت‌های اعمال شده برای مهار کووید -۱۹ بسیاری از مردم به سمت فضاهای عمومی و پارک‌های ملی به عنوان مکان‌هایی امن، روی آورده‌اند.

این روزها بسیاری از پارک‌های ملی سراسر دنیا به روی بازدیدکنندگان باز شده است و روزانه پذیرای جمعیت زیادی از مردم است. در این بین، بازدیدکنندگان فضاهای سراسر پارک ملی یلو استون، قدیمی‌ترین پارک ملی دنیا واقع در ایالات متحده آمریکا و ایالت‌های وایومینگ، مونتانا و آیداهو را اشغال کرده‌اند و این در حالی است که این جمعیت زیاد به ندرت از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند. ازدیاد جمعیت در پارک یلو استون باعث ایجاد کم‌ترین فاصله بین بازدیدکنندگان شده است و همین امر نگرانی‌های زیادی را برای مردم مناطق اطراف به وجود آورده است؛ مردم نگرانند که مبادا این روند و ورود مردم از سایر ایالت‌های اطراف به این پارک باعث انتشار ویروس کرونا در میان آن‌ها شود.

 

در حال حاضر، تنها دروازه‌های ایالت وایومینگ به روی مردم باز است و اتوبوس‌های گردشگری، کمپ‌های شبانه و اقامت‌گاه‌های موقت اجازه آغاز فعالیت در این پارک را ندارند. گسترش ویروس کرونا در ایالت مونتانا به مراتب کمتر از ایالات اطراف بوده است و محدودیت‌ها در آن سختگیرانه‌تر از مناطق اطراف دنبال می‌شود. این در حالی است، که بسیاری از صاحبان مشاغل ساکن در اطراف این پارک ملی بارها خواسته‌اند دروازه پارک از سمت مونتانا باز شود تا اقتصاد منطقه بار دیگر رونق پیدا کند.

اگرچه افرادی برای تشویق مردم به استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی و رعایت فاصله استاندارد از یکدیگر در سراسر پارک به کار گماشته شده است، اما مردم همچنان بی توجه به هشدارها در بازدید از دیدنی‌های پارک از یکدیگر پیشی می‌گیرند و در مکان‌های مختلف تجمع می‌کنند.

 

مسئولان پارک حتی در بخش‌های مختلف آن دوربین‌هایی نصب کرده‌اند تا به افرادی که از تجهیزات ایمنی استفاده نمی‌کنند و در فاصله مطمئن از دیگران قرار نمی‌گیرند، هشدار دهند اما با وجود تمام این اقدامات، حداقل افرادی به چشم می‌خورد که از قوانین پیروی کند.

خودروها از ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح در انتظار باز شدن درهای پارک ملی یلو استون پشت سر هم صف‌هایی طولانی تشکیل می‌دهند و پس از گرفتن مجوز وارد پارک می‌شوند. مردم برای عکس گفتن از دیدنی‌ها یکدیگر را تحت فشار قرار می‌دهند و نیمکت‌های پارک فضایی برای تکان خوردن افراد به جای نمی‌گذارد.

منبع:ایمنا

مرتبط:

اعلام بازگشایی موزه های ایالات متحده در ایام کرونایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *