بازار کرمان

کرمان ، دیار کریمان

مرکز بزرگترین استان ایران، کرمان یکی از پیشرفته ترین شهرهای جنوب شرقی ایران است.

 کرمان ممکن است به اندازه اصفهان یا شیراز دارای مکان های تاریخی نباشد، اما در عوض، شما فرصتی خواهید داشت تا چهره واقعی کشور ما را کشف کنید.

در کرمان، شما این فرصت را خواهید داشت که با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و با عادت های روزمره ما آشنا شوید و همچنین یک منطقه کویری با شهرت جهانی (کویر لوت) وجود دارد که می توانید مدتی را در آن سپری کنید.

همان طور که در بالا ذکر شد کرمان، در مقایسه با دیگر شهرهای تاریخی افسانه ای ایران جاذبه های گردشگری زیادی ندارد اما اگر به آن جا سفر کنید مجذوب مسجد جامع کرمان، امامزاده شاه نعمت الله ولی، ماهان، باغ شازده (میراث جهانی یونسکو) و ارگ بم در سفر به این شهر خواهید شد.

علاوه بر این، فاصله پرواز کرمان تهران برابر ۸۰۰ کیلومتر است، در حالی که فاصله زمینی آن حدود ۹۹۰ کیلومتر است. از سوی دیگر، فاصله زمینی بین کرمان و شهداد کالوت، خارق العاده ترین ویژگی زمین شناسی در دشت لوت، حدود ۱۴۶ کیلومتر است.

نحوه سفر به کرمان با هواپیما

می توانید از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی به کرمان سفر کنید. این فرودگاه برخی پروازهای بین المللی از شهرهای خارجی مانند دبی، بغداد، نجف و … را پوشش می دهد. از طرف دیگر، پروازهای داخلی زیادی بین کرمان و شهرهای بزرگ ایران هر روز انجام می شود.

در این میان بلیط هواپیما تهران کرمان و همچنین دیگر شهرها چون مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان، جزیره قشم، جزیره کیش، بندرعباس و اهواز بیشترین تقاضا را دارند.

فرودگاه بین المللی کرمان، واقع در ۱۲ کیلومتری مرکز شهر، دسترسی راحتی به قسمتهای اصلی شهر و مرکز شهر دارد. بر این اساس، می توانید از تاکسی برای رسیدن به فرودگاه استفاده کنید.

سوغات معروف کرمان

کرمان، دارای بسیاری از سوغاتی های خوراکی خوشمزه مانند پسته، زیره، کماج سوهان، کلومپه، قطاب و قطو و قوات است. کرمان همچنین به صنایع دستی مانند پکته دوزی، ظروف و اشیا مسی و گیلیم مشهور است.

جاهای دیدنی کرمان

حال که بلیط هواپیما کرمان، را خریداری کردیم و قصد سفر به این شهر را داریم لازم است تا نگاهی به جاذبه های توریستی کرمان داشته باشیم.

مجموعه گنجعلی خان

مجموعه گنجعلی خان کرمان

گنج علی خان یکی از مهمترین حاکمان کرمان، در زمان سلسله صفویه (قرن شانزدهم – هفدهم) بود. مجموعه گنجعلی خان که در قسمت باستانی کرمان، واقع شده، تحت فرمان وی برای آبادانی شهر ساخته شده است.

امروزه این مجموعه تاریخی شگفت انگیزترین جاذبه در داخل شهر کرمان است و از بناهای مختلف تشکیل شده است که روزی بناهای اصلی شهر از جمله بازار گنجعلی خان، غسالخانه، ضرابخانه، کاروانسرا و مسجد بودند.

گنبد جبیلیه

گنبد جبیلیه

گنبد جبلیه یک بنای هشت ضلعی ساخته شده با سنگ و گنبد است. این بنای تاریخی یکی از مهمترین و در عین حال یکی از مرموزترین بناهای تاریخی کرمان است زیرا استفاده از آن هنوز ناشناخته است. هیچ مدرک معتبری برای زمان ساخت گنبد جبلیه وجود ندارد.

باستان شناسان تخمین زده اند که این مربوط به دوران ساسانیان باشد. این بنای مرموز همچنین دارای چندین رساله از دوره های مختلف تاریخ ایران است که باعث جذابیت بیشتر آن شده است.

بازار بزرگ کرمان

بازار بزرگ کرمان

بازار بزرگ کرمان، طولانی ترین بازار ایران است. هر قسمت از این بازار گسترده به یک نوع محصول خاص اختصاص دارد تا روند خرید را تسهیل کند. فضای سنتی و معماری زیبای این بازار خرید را سرگرم کننده تر می کند. هر نوع سوغاتی و سایر محصولات را می توانید در بازار سرتاسری پیدا کنید.

ارگ بم

ارگ بم

“ارگ بم و چشم انداز فرهنگی آن” به عنوان بزرگترین ساختمان خشتی در جهان شناخته می شود، به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این ارگ در ۱۹۵ کیلومتری کرمان واقع شده و قدمت آن به دوران هخامنشی و حتی بعد از آن برمی گردد.

از آنجا که در مسیر جاده ابریشم و سایر جاده های تجاری واقع شده بود، در طول قرن ها مکانی شلوغ بود. ارگ بم از قسمتهای مختلفی شامل منطقه مسکونی، اصطبل اسب، پادگان و محل اقامت فرماندار تشکیل شده است.

مرتبط:

گردشگری استان کرمان ابتر مانده است

اجرای پروژه موزه سبز در کرمان

آبشار کشیت _آبشاری در دل دره های کرمان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *