موسسات گردشگری

کسر اقساط از حساب موسسات گردشگری

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی البرز گفت: قرار بود موسسات گردشگری و آژانس‌های مسافرتی مشمول امهال سه ماهه سیستم بانکی در پرداخت اقساط خود باشند ولی متاسفانه برخی بانک‌ها به این مساله توجهی نداشته و خود به خود از حساب موسسات گردشگری اقساط را برداشت کرده‌اند که این موضوع در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی حل شود.

علی عبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی دو ماه و نیم گذشته فعالیت بسیاری از صنوف و واحدها به واسطه ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا متوقف شده بود.

وی ادامه داد: هر چند از ابتدای شیوع این ویروس هیچ ابلاغی به موسسات گردشگری و آژانس‌های مسافرتی مبنی بر تعطیلی ارسال نشده بود ولی جلوگیری از تردد خودروها در استان‌ها، کنسل شدن پروازهای خارجی، تعطیلی مراکز اقامتی و … باعث شد این مراکز خود به خود تعطیل شوند.

وی افزود: بدون شک حوزه گردشگری با شیوع کرونا بیشترین آسیب را دیده و نیازمند برخورداری از بسته‌های ویژه حمایتی دولت است.

وی اضافه کرد: هر چند در شرایط فعلی شاهد عادی شدن امور هستیم ولی تا زمانی که مسافر و گردشگر به موسسات گردشگری مراجعه نکندو سفرها از سرگرفته نشود باز بودن این واحدها سودی ندارد.

این مسئول توضیح داد: به تمامی موسسات گردشگری و آژانس‌های مسافرتی استان ابلاغ شده تا به سامانه سلامت وزارت بهداشت مراجعه و نسبت به دریافت کد کیو آر اقدام کنند تا از سرگیری فعالیتشان با مشکل مواجه نشود.

عبادی در ادامه با تاکید بر اینکه از ۱۰ رسته‌ای که بعد از شیوع کرونا بر اساس تصمیم دولت مشمول پرداخت خسارت شده‌اند، سه رسته به صنایع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مربوط است که این نشان می دهد شیوع این ویروس تا چه حد به این مجموعه آسیب زده است.

وی در ادامه با گلایه از عدم همکاری برخی نهادها برای امهال سه ماهه تسهیلات بانکی گفت: قرار بود موسسات گردشگری و آژانس‌های مسافرتی مشمول امهال سه ماهه سیستم بانکی در پرداخت اقساط خود باشند ولی متاسفانه برخی بانک‌ها به این مساله توجهی نداشته و خود به خود از حساب موسسات گردشگری اقساط را برداشت کرده‌اند که این موضوع در حال پیگیری است و امیدواریم به زودی حل شود.

وی گفت: هر چند شیوع کرونا باعث تعطیلی مراکز گردشگری استان شده ولی با توجه  به اینکه بعد از کنترل این بیماری باز هم باید روال عادی زندگی را ادامه دهیم، توضیح داد: استان البرز ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد و برای توسعه صنعت گردشگری آن نیازمند آموزش هستیم.

عبادی اضافه کرد: براین اساس تا باز شدن مجدد موسسات گردشگری بنا شده دوره‌های آموزشی گردشگری به صورت مجازی برگزار شود.

وی عنوان کرد: در شش ماهه اول امسال این دوره‌ها شامل دروس نظری خواهد بود تا ببینیم در شش ماه دوم سال وضعیت کرونا به چه شکل پیش می‌رود.

منبع:ایسنا

مرتبط:تمام فعالیت‌ های گردشگری قربانی کرونا شده است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *