کشف

کشف سلاح‌های چندصدساله نینجاها

باستان‌شناسان معتقدند آثار تاریخی که در ژاپن کشف شده احتمالا سلاح‌هایی هستند که توسط نینجاها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

به نقل از لایو ساینس، محققان اعلام کردند آثار تاریخی که در ژاپن کشف شده‌اند احتمالا نسخه‌های قدیمی‌تر همان «شوریکن» یا «ستاره‌ نینجا»ی امروزی هستند که در نقاط مختلفی از جمله دو قلعه کشف شده‌اند.

باستان‌شناسان این آثار را در سال‌های بین ۱۹۶۰ تا ۲۰۱۰ کشف کرده‌اند. این سلاح‌ها که احتمالا سلاح‌های نینجا بوده‌اند به «محاصره اوداوارا» که در سال ۱۵۹۰ میلادی رخ داد تعلق دارند. در طول این محاصره تویوتومی توانست خاندان هوجو را که تهدیدی برای قدرت خود می‌دانست شکست دهد.

آثار تاریخی که کشف شده‌اند چند سنگ صیقل داده‌شده را که برای پرتاب استفاده می‌شدند شامل می‌شوند که همان‌طور که اشاره شد این آثار می‌توانند نسخه‌های اولیه «شوریکن»‌هایی باشند که برای زخمی‌ کردن پاهای سربازان و اسب‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

کارشناسان معتقدند این سلاح‌ها با عجله قبل از محاصره ساخته شده‌اند. با این‌که این سلاح‌ها باعجله ساخته شده‌اند اما بسیار کابردی بوده و برای متوقف کردن حرکت دشمن برای مثال سربازی که قصد حمله داشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند تا در لحظه توقف دشمن، فرصتی برای فرار به وجود بیاید.

منبع: ایسنا

مرتبط:

کشف ابزار مومیایی کردن

کشف چند سرباز جدید «ارتش سفالین» در چین

کشف یکی از قدیمی‌ترین معبد بودایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *