مقبره‌های تاریخی

کشف صدها مقبره‌های تاریخی در دل صخره‌ها

باستان‌شناسان در ترکیه مجموعه‌ای از مقبره‌های تاریخی نقاشی‌شده را کشف کرده‌اند که در درون صخره‌ها ساخته‌ شده‌اند.

به نقل از دیلی صباح، باستان‌شناسان اعلام کردند در مجموع ۴۰۰ مقبره‌های تاریخی را که در دل صخره حفاری شده‌اند در شهر باستانی «بلاندوس» (Blaundus) واقع در ترکیه کشف کرده‌اند. درون این مقبره‌ها که قدمت‌شان به ۱۸۰۰ سال پیش می‌رسد تصاویر مختلفی نقش بسته است.

blank

 

پروژه‌های تحقیقاتی باستان‌شناسی در این شهر باستانی تاکنون به کشف آثار تاریخی متعلق به دوره‌های مختلف تاریخی همچون آثار دوران هلنیستی، امپراتوری روم و بیزانس منجر شده‌ است. با ادامه یافتن کاوش در «بلاندوس»، اخیرا ۴۰۰ مقبره سنگی که بر دیواره‌های آن‌ها تصاویری از شاخه‌های درختچه انگور و گل نقش بسته توسط باستان‌شناسان کشف شد.

blank

 

باستان‌شناسان با بررسی استخوان‌های کشف‌شده در این مکان به این نتیجه رسیدند این مقبره از قرن دوم میلادی به بعد مورد استفاده قرار گرفته و به نظر می‌رسد کاربرد آن بیشتر به عنوان یک گورستان خانوادگی بوده است.

در هر اتاقک جایگاه‌های طاق‌داری شبیه به تابوت‌دان در درون دیوار حفر شده و محل‌هایی نیز برای انجام مراسم ترحیم در داخل مقبره‌های سنگی تعبیه شده است. در اصلی این مقبره‌ها با یک سنگ مرمرین بسته می‌شده است.

به گفته سرپرست تیم باستان‌شناسی این اکتشاف، با این‌که اولویت اصلی حفاظت و مرمت این مکان است، اما برای ایجاد امکان بازدید از این مکان در آینده نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *