کمیسیون اروپا

کمیسیون اروپا برنامه سفر تابستانی اعلام کرد

کمیسیون اروپا در راستای نجات صنعت گردشگری از بحران ویروس کرونا، از برنامه‌ای چندفازی برای بازگشایی مرزها، فرودگاه‌ها و هتل‌ها در فصل تابستان رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از یورونیوز، کمیسیون اروپا برنامه‎‌ای تدریجی پیشنهاد داده که طبق آن محدودیت‌های مسافرتی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا که از نظر تعداد مبتلایان ویروس کرونا شرایطی مشابه دارند کاهش می‌یابد؛ بنابراین شهروندان این کشورها آزادانه امکان سفر به یکدیگر را خواهند داشت.

خرید آنلاین بلیت‌ها، کاهش تعداد مسافران در وسایل نقلیه، فاصله داشتن مسافرانی که عضو یک خانواده نیستند و استفاده از ماسک از جمله پیشنهادهای کمیسیون اروپا است.

به علاوه دسترسی به ژل‌های ضدعفونی کننده در طول سفر باید فراهم باشد و نوشیدنی و غذا در هواپیما و کشتی سرو نشود.

این برنامه پیشنهادی تاکید دارد سلامت مسافران و کارکنان بر آغاز دوباره سفر ارجحیت دارد.

طبق این برنامه، تمامی کارکنان مرتبط با حوزه گردشگری باید در خصوص تشخیص نشانه‌های ویروس «کووید-۱۹» و اقدام‌های پیشگیرانه از ابتلا به آن آموزش‌های لازم را ببینند.

کاهش شمار کارکنان نیز پیشنهاد شده است. با این حال بستگی دارد هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا کدام یک از این قوانین را اجرا کنند.

گردشگری با در برگرفتن ۱۰ درصد از درآمد، از مهم‌ترین حوزه‌های اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

این قوانین می‌توانند در کمک به احیای صنعت گردشگری مفید باشند. با توجه به اطلاعات ارائه‌شده از سوی «یورواستت»، در شرایط عادی، شهروندان اتحادیه اروپا در فصل تابستان ۳۸۵ میلیون سفر گردشگری انجام می‌دهند و حدود ۱۹۰ میلیارد دلار خرج می‌کنند.

منبع:ایسنا

مرتبط:بازگشایی مرزها آلمان و اتریش

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *