کوه ریگ ؛ درمانگاه طبیعی برای گردشگران

یکی از جاذبه های گردشگری و توریستی استان یزد شهرستان مهریز کوه ریگ است که در محله بغداد آباد قرار دارد ، و در شش ماه اول سال بویژه تعطیلات نوروزی  بدلیل خاصیت درمانی که دارد میزبان بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی میباشد.

یزد، اولین شهر خشتی جهان و نخستین شهر ایران است که در یونسکو به ثبت رسیده و به این‌خاطر که بافت سنتی آن دست‌نخورده باقی مانده است مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار گرفته است.

مهریز یکی از شهرهای زیبای استان یزد در ایران است. این شهر در بخش مرکزی شهرستان مهریز واقع شده و در ۳۰ کلیلومتری شهر یزد قرار دارد . محله بغداد آباد مهریز یکی از بزگترین مناطق این شهرستان محسوب میشود  و شامل محله های سرچشمه، باغ بهار،  سنگ انداز، طغارسنجر، محله بالا، محله پایین، کمال آباد، و شهرک های شهید صلواتی، سلمان، موحدین، بهشتی، رجایی و چند محله دیگر است.

کوه ریگ یک تپه شنی طبیعی است که به خاطر آثار زیاد تاریخی و دیدنی های بکر و زیبای طبیعی مورد استقبال گردشگران قرار گرفته. و این کوه اولین تپه شنی ایران است و تلی از ماسه های تمیز و بدون خاک که به صورت تپه بسیار بزرگی در نزدیکی یکی از کوه های مهریز قرار دارد، منطقه ای دیدنی و تفریحی که تفرجگاه بسیاری از مردم است. و یک محیط  زیبا و آرامش بخش را فراهم کرده .

ریگ های این کوه به دلیل تابش مستقیم نور خورشید، داغ می شود و به دلیل ریگ بودن تپه، کوهنوردان را غالبا تا نیمی از پا در ریگ های داغ فرو می برد.به همین دلیل بسیاری از مردم معتقدند، داغی ریگ ها می تواند دردهای عضلانی پا و کمر را از بین ببرد که همین امر سبب شده سالانه تعداد زیادی از گردشگران از این محل به عنوان یک منطقه گردشگری درمانی استفاده کنند

برج کبوتر خانه و آب انبار کوه ریگ را از دیگر جاذبه‌های این مکان میتوان نام برد.

منبع خبر:توریسم پرس

کوه ریگ ؛ درمانگاه طبیعی برای گردشگران   کوه ریگ ؛ درمانگاه طبیعی برای گردشگران کوه ریگ ؛ درمانگاه طبیعی برای گردشگران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *