کویت

کویت ، منزلگاه برج‌های نمادین

شهر کویت یکی از خواهر خوانده‌های شهر تاریخی اصفهان است که هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

ساختمان‌ها و برج‌های بلند تجاری و مسکونی، بلوارها و خیابان‌های عریض و همچنین برخورداری از ساحلی بی‌نظیر سبب شده است تا شهر کویت به یکی از پربازدیدترین شهرهای خاورمیانه تبدیل شود. همچنین مسجد جامع کویت که یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین مساجد کویت است از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری آن محسوب می‌شود. این شهر عربی دارای آثار دیدنی معروفی نظیر ساحل الکوت (Al Kout Beach)، موزه هنرهای اسلامی رجب طارق، برج‌های کویت (Kuwait Towers) و …است. با ما همراه شوید تا از ویژگی‌های منحصر به فرد بناهای زیبای این شهر آگاه شویم.

کویت

موزه هنرهای اسلامی رجب طارق

موزه هنرهای اسلامی رجب طارق (Tareq Rajab Museum of Islamic Arts) دارای دو بخش مجزا است که یک بخش به مواردی نظیر مینیاتور، لوازم شیشه‌ای، فلزی، سرامیک و … اختصاص دارد و بخش دیگر را لباس‌ها، جواهرات و سازهای موسیقی مربوط به دوران اسلامی که ساخت آن به۲۵۰ سال گذشته بر می‌گردد، تشکیل می‌دهد. در این مکان حدود ۳۰ هزار آثار هنری قدیمی به چشم می‌خورد و یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر کویت محسوب می‌شود.

کویت

برج‌های کویت

برج‌های کویت (Kuwait Towers)، سه برج بلند و باریک این شهر را تشکیل می‌دهد که در واقع نماد اصلی شهر کویت محسوب می‌شود. این برج‌ها که در کنار خلیج فارس قرار دارند در سال ۱۹۷۷ به‌صورت رسمی افتتاح شدند. ارتفاع دو برج نخست به ترتیب ۱۸۷ و ۱۴۷ متر است. برج اول دارای دو بخش کروی شکل است که در نیمه پایین آن یک مخزن آب قرار دارد و نیمه بالای آن را یک رستوران با ظرفیت ۹۰ نفر، یک کافی‌شاپ و یک سالن پذیرایی تشکیل می‌دهد. برج دوم در واقع یک برج آب است و برج سوم به تجهیزات کنترل برق و البته روشن کردن دو برج بزرگ‌تر اختصاص دارد. جالب است بدانید که طراحی این سه برج توسط یک معمار دانمارکی صورت گرفته است.

منبع:ایمنا

کویت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *