گالری یوفیزی

گالری یوفیزی؛ خانه سلطنتی فلورانس ایتالیا

 گالری یوفیزی، نام مجموعه‌ای از نمودارهای دهه به دهه توسعه رنسانس بوده که هم‌اکنون در شهر فلورانس ایتالیا قرار دارد. این گالری یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های جهان به حساب می‌آید و در سال ۱۵۶۰  میلادی برای دوک بزرگ توسکانی ساخته شده است.
گالری یوفیزی؛ مجموعه نمودارهایی از توسعه رنسانس
بنا بر این گزارش، بنای گالری یوفیزی سال‌ها به عنوان یک خانه سلطنتی شناخته می‌شد و در سال۱۵۷۴ به محلی برای نمایش هنر تبدیل شد. درهای این بنا از سال ۱۷۶۹  برای عموم مردم  باز شد  و در زمان جنگ جهانی دوم از حملات بمباران و سیل فاجعه بار جان سالم به در برد.
گالری یوفیزی؛ مجموعه نمودارهایی از توسعه رنسانس
شایان ذکر است؛ بنای گالری یوفیزی از نظر برخی از کارشناسان همچون پروفسور گری رادک، متخصص هنرهای دوره رنسانس از دانشگاه سیراکوس اینگونه تعریف شده است: «هر اتاق این بنا پر از شاهکار است و تقریباً دهه به دهه یک نمودار را تشکیل داده‌اند که چگونه رنسانس توسعه یافته است.»
گفتنی است؛ آثاری از ميكل آنژ، سلينی و دوناتلو به همراه ظروف لعابی ميناكاری شده، جواهرات، اسلحه و عاج های قيمتی در گالری یوفیزی جای گرفته‌اند و در معرض دید عموم قرار دارند.
گالری یوفیزی؛ مجموعه نمودارهایی از توسعه رنسانس
خاطرنشان می‌شود؛ در سال ۱۹۹۳ خودروی بمب گذاری شده ای که بنا بر نظرات کار مافیای سیسیل بود به بنای گالری یوفیزی آسیب زد و در آن زمان فقط سه نقاشی مرمت و بازسازی شد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *