رم-ایتالیا

چرا گردشگران به ایتالیا می‌روند؟

شمار گردشگرانی که به ایتالیا سفر می‌کنند، دائما درحال افزایش است. سال گذشته ۶۰ میلیون مسافر ۱۷۱ میلیارد یورو در این کشور خرج کردند. ۱۲ درصد مشاغل و ۸/ ۱۱دهم درصد تولید ناخالص ملی وابسته به گردشگری است:

در سال ۲۰۱۶ شمار گردشگرانی که به ایتالیا رفتند با افزایش ۳ /۴ دهم درصدی از مرز ۶۰ میلیون نفر عبور کرد. در این کشور برای نخستین بار بیش از ۴۰۰ میلیون بار “اسکان شبانه” به ثبت رسیده است. در همین سال درآمد ایتالیا از گردشگران ۱۷۱ میلیارد یورو بوده که ۸ /۱۱ دهم درآمد ناخالص ملی را تشکیل داده است. ۸ /۱۲ درصد مشاغل نیز وابسته به گردشگری بوده است.
رشته ‌کوه “دولومیت” در شمال شرق ایتالیا واقع شده و بخشی از “آلپ” است. این منطقه که به‌عنوان میراث طبیعی در لیست یونسکو به ثبت رسیده بسیاری از گردشگران را به‌خود جلب می‌کند. پیاده‌روی در کوهستان و دوچرخه‌سواری هدف گردشگرانی است که در ماه‌های تابستان به این منطقه سفر می‌کنند. در ماه‌های زمستان پیست‌های اسکی در دولومیت مملو از علاقمندان است.
بعد از کو‌ه‌های آلپ، دریاچه‌های شمال ایتالیا گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کنند. بزرگترین این دریاچه‌ها “گاردا، “ماجیوره” و “کومو” (عکس) هستند. آب‌وهوا و طبیعت زیبای این منطقه در گذشته نیز افراد مشهوری چون “یوهان ولفگانگ گوته” را به‌خود جلب می‌کردند. حالا نیز بسیاری از ویلا‌ها در اختیار ثروتمندان و ستاره‌های سینما چون جرج کلونی هستند.
ایتالیا و بخصوص شهر میلان به‌عنوان مرکز مد و طراحی لباس از شهرت زیادی در دنیا برخوردار است. مراکز برندهای معروفی چون “والنتینو”، “ورزاجه”، “پرادا” و “آرمانی” در میلان قرار گرفته‌‌اند. پاساژ “ویتوریو امانوئل” یکی از قدیمی‌ترین پاساژهای جهان است. این مرکز خرید در سال ۱۸۷۷ افتتاح شده است.
ونیز، یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایتالیا است. در ایام کارناوال بازهم بر تعداد گردشگران افزوده می‌شود. ماسک‌ها و لباس‌های کارناوال از زیبایی خاصی برخوردارند و می‌توان با روزی بطور متوسط ۳۰۰ یورو آن‌ها را برای کارناوال کرایه کرد.
شهر فلورانس که مرکز منطقه توسکانی است مهد و خاستگاه رنسانس بشمار می‌رود. در این شهر که از کانون‌های مالی و بازرگانی اروپای سده‌های میانه بوده انواع هنر به ویژه هنر معماری و تندیسگری جایگاه ویژه‌ای داشته است. این شهر با بیش از ۴۰ موزه گردشگران را به خود جذب می‌کند.
منطقه توسکانی با طبیعت زیبا، روغن زیتون و شراب گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. “تورهای شراب” امکان آشنا شدن گردشگران با مناطق شراب‌سازی و کیفیت آن در توسکانی را فراهم می‌سازند.
در رم، پایتخت ایتالیا گردشگران می‌توانند سفری در تاریخ و زمان داشته باشند. این شهر شگفت‌انگیز با تاریخچه ۲۵۰۰ ساله‌اش، بنا‌های تاریخی و موزه‌های بی‌نظیری همچون موزه واتیکان، فواره تروی، پانتئون، پله‌های اسپانیایی، قلعه سن‌آنجلو، کلیسای سنت پیتر و ده‌ها منطقه دیدنی دیگر را در خود جای داده است.
اینکه آیا ورود پیتزا به سفره بشریت واقعا برای اولین بار در ناپل انجام گرفته کاملا تایید شده نیست. اما این یک داستان واقعی است: در روز یازدهم ژوئن سال ۱۸۸۹ پیتزاپزی به نام “رافائل اسپوزیتو” پیتزایی برای اومبرتو اول، پادشاه ایتالیا و همسرش “مارگاریتا” با رنگ‌های پرچم کشور درست کرد. این پیتزا که مارگاریتا بر آن نهاده شد، از پنیر موزارلا، ریحان و سوس گوجه فرنگی تهیه می‌شود.
طبیعت زیبای سواحل صخره‌ای و روستاهای آن در جنوب ناپل گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. گفته می‌شود “راولو” الهام‌بخش “ریچارد واگنر” بوده است. “لیمونچلو” یا “لیمونجینو” آنگونه که در منطقه لیگورین به آن اطلاق می‌شود یک لیکور تهیه شده از لیمو است که گردشگران هم می‌نوشند و هم به‌عنوان سوغات با خود می‌برند.
رد پای یونانی‌های، عرب‌ها و اسپانیایی‌ها را می‌توان در جزیره سیسیل به وضوح دید. علیرغم اینکه سیسیل از سال ۱۸۶۱ به ایتالیا پیوسته، اما استقلال خود در بسیاری زمینه‌ها را همچنان حفظ کرده است. در شهر کوچک “تائورمینا” واقع در شرق جزیره، آتشفشان “اتنا” (عکس) بخوبی دیده می‌شود.
منبع:دویچه وله
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *