گردشگران-خارجی-کردستان-تورهای گردشگری غیرمجاز-گردشگری غرب

گردشگران عراقی رتبه اول گردشگران خارجی کردستان

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از کسب رتبه اول گردشگری خارجی استان توسط گردشگران عراقی در ۹ ماهه نخست سال ۹۸ خبر داد.

اسماعیل مریوانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به سیاست‌گذاری‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، کردستان به صورت ویژه در برنامه های تبلیغاتی و معرفی این وزارت خانه  گنجانده شده و این موضوع موجب افزایش جذب گردشگران خارجی طی چند سال اخیر شده است.

وی افزود: بررسی آمارها از فروردین ماه امسال حکایت از رشد تدریجی ورود گردشگران عراقی به کردستان به نسبت گردشگران از سایر کشورها به‌ویژه گردشگران اروپایی دارد.

مریوانی تأکید کرد: رشد آمار ورود گردشگران خارجی طی ۹ ماهه  امسال از رشدی صعودی برخوردار بود، به‌نحوی‌که در ۹ ماهه امسال تعداد ۱۷ هزار و ۶۹۹ نفر گردشگر خارجی که حدود ۶۰ درصد از این تعداد عراقی بوده اند و حداقل به مدت دو شب در کردستان اقامت داشتند.

وی یادآور شد: امید است با برنامه ریزی بهتر و با همکاری بخش خصوصی و سایر ارگان های ذی ربط بتوانیم روند رو به رشد ورود گردشگران خارجی به استان را حفظ کنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *