مناره‌های مسجد جامع یزد-شهرداری یزد

گردشگری یزد می‌تواند به صنعتی برتر و شایسته‌ در کشور تبدیل شود

دبیر اول فراکسیون گردشگری مجلس با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در توسعه صنعت گردشگری، اظهار کرد: گردشگری استان یزد می‌تواند همانند بخش‌های تولید، صنعت و معدن این استان، به صنعتی برتر و شایسته‌ در کشور تبدیل شود.

در روزهایی که کرونا بر تمام حوزه‌های اقتصادی سایه افکنده، گردشگری بیش از هر صنعت دیگری در کشور نیازمند حمایت و توجه جدی است به خصوص در شهر جهانی یزد که ذی‌نفعان بسیار زیادی دارد و معیشت تعداد قابل توجهی از مردم را به خود وابسته کرده است.

آمارها نشان می‌دهد که حدود ۴۸ درصد از اشتغال در استان یزد وابسته به بخش صنعت است که صنعت گردشگری نیز از این دایره خارج نیست و بخش قابل توجهی از اشتغال یزدی‌ها را به صورت مستقیم و غیرمستقیم تامین کرده است.

این روزها حال گردشگری نه تنها در یزد بلکه در کشور و جهان خوب نیست و به نظر ضرورت دارد که تمام قوا برای نجات این صنعت دست به دست هم بدهند و برای احیای آن اقدام کنند؛ اقداماتی که فقط تسکین‌دهنده این شرایط نباشد و بتواند از طریق راهکارهایی موثر مانند جذب سرمایه‌ها، بنیان این صنعت درآمدزا را با حضور پررنگ‌تر بخش خصوصی محکم‌تر کند.

«محمد صالح جوکار» نماینده مردم یزد و دبیر اول فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار می‌کند: اگر بخواهیم صنعت گردشگری را در استان توسعه دهیم باید حتماً از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم و همانند دیگر بخش‌ها از این ظرفیت بهره گیریم.

وی گردشگری را صنعتی پاک و دارای عمق فرهنگی می‌خواند و با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی حداکثری از این صنعت، تصریح می‌کند: گردشکری باید برای کشور منجر به تولید ثروت شود و با بیشترین بهره‌گیری از آن در راستای توسعه کشور گام برداشت.

جوکار آسان‌گیری و آسان‌سازی حضور بخش خصوصی در حوزه گردشگری را مهمترین اقدام دولت برای توسعه این صنعت می‌داند و در این باره می‌گوید: دولت باید با حمایت از گردشگری، جلوی از دست رفتن پهنه‌های تاریخی کشور مانند عرصه بافت جهانی یزد را بگیرد و به همین منظور نیز معتقدم که دولت نباید به بخش گردشگری ورود کند بلکه باید وظیفه تصدی‌گری آن را برعهده داشته باشد.

نماینده مردم یزد ضمن اعلام حمایت همه‌جانبه از مطالبات فعالان گردشگری و این صنعت در یزد، به ظرفیت‌ها و فرصت‌های پیش روی شهر جهانی یزد اشاره می‌کند و می‌گوید: شهر یزد دارای پهنه‌ای تاریخی است که با جهانی شدن، فرصت استفاده بهینه از آن در اختیارمان قرار گرفت اما نه تنها تاکنون از آن به خوبی استفاده نکرده‌ایم بلکه در چند سال اخیر هیچ اتفاق و اقدام خاصی جز از بین رفتن تدریجی این بافت ارزشمند برای یزد نیفتاده است.

جوکار در پایان با بیان این که باید تعریف جامعی در زمینه گردشگری ارائه شود، تاکید می‌کند: اگر یزد، استانی صنعتی و دارای جایگاه قابل توجهی در حوزه تولید و صنایع و معادن است، پس صنعت گردشگری نیز می‌تواند در این استان به صنعتی برتر و شایسته‌ تبدیل شود البته مشروط بر این که زیرساخت‌های آن آماده شود و برای حفظ این میراث و بهره‌برداری حداکثری از آن، راهبردی تدوین کنیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

شکافتن قلب آسمان با مناره‌های مسجد جامع یزد

فهرج روستایی فوق العاده در دل کویر یزد

مسجد جامع یزد _موزه معماری ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *