جاهای-دیدنی-گرگان

گرگان جزو ۲۰ مقصد گردشگری کشور معرفی شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با اشاره به معرفی گرگان به عنوان ۲۰ مقصد گردشگری کشور گفت: آبان ماه امسال ۳۰ واحد بوم‌گردی استان با حضور وزیر افتتاح می‌شود.

ابراهیم کریمی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین اظهارداشت: گلستان تجربه موفقی در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی اقوام دارد و در این سال‌های ظرفیت‌های خوبی برای معرفی استان و جذب گردشگر فراهم شده است.

وی با اشاره به میزبانی گلستان از سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی اقوام افزود: در این دوره از جشنواره تلاش می‌کنیم تا ظرفیت‌های بوم‌گردی استان را به هنرمندان، گردشگران و مهمانان خارجی معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: واحدهای بوم‌گردی استان نیز برای حضور در این جشنواره محدودیتی ندارند.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر بحث گردشگری در استان رونق خاصی گرفته است، گفت: با تلاش‌هایی که صورت گرفت در سال گذشته گرگان به عنوان یکی از ۲۰ مقصد گردشگری در کشور معرفی شد.

کریمی خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای بوم‌گردی استان از سال ۹۵ تاکنون از ۵ واحد به ۱۳۰ واحد بوم‌گردی افزایش یافته است. آبان ماه امسال نیز ۳۰ واحد بوم‌گردی دیگر در استان با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه گلستان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه بوم‌گردی دارد، گفت: تلاش ما این است که در هر روستا حداقل یک واحد بوم‌گردی ایجاد کنیم.

منبع:تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *