کولوسئوم

گشایش بخش زیرین «کولوسئوم» به روی بازدیدکنندگان

بازدید از دالان‌ها و اتاقک‌های زیرین بنای تاریخی «کولوسئوم» برای بازدیدکنندگان فراهم شده است.

به نقل از گاردین، اکنون بازدیدکنندگان از «کولوسئوم» در «رُم» می‌توانند از بخش‌های زیرین این بنای تاریخی یعنی راهروها و اتاقک‌هایی بازدید کنند که زمانی محل آماده شدن گلادیاتورها و حیوانات وحشی برای مبارزه بوده است.

این بخش از بنای دوهزارساله‌ «کولوسئوم» همزمان با به اتمام رسیدن پروژه مرمت این بخش از بنا به روی عموم مردم باز شده است.

از سال ۲۰۱۰ بازدید از بخش کوچکی از قسمت زیرین «کولوسئوم» امکان‌پذیر شده بود اما اکنون بازدیدکنندگان می‌توانند در راهروهای این قسمت قدم بگذارند.

بیش از ۸۰ باستان‌شناس، معمار و مهندس در پروژه دوساله مرمت «کولوسئوم» نقش داشته‌اند.

مرمت بخش زیرین «کولوسئوم» دومین بخش از پروژه سه‌مرحله‌ای مرمت این بنا که از هشت سال پیش آغاز شده است به شمار می‌رود. مرحله نخست این پروژه به پاک‌سازی نمای این بنا اختصاص داشت و مرحله پایانی مرمت که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ تکمیل شود نیز به موارد مختلفی همچون بازسازی و توسعه سیستم روشنایی اختصاص خواهد داشت.

در این بین انتظار می‌رود پروژه بازسازی میدان نبرد «کولوسئوم» تا سال ۲۰۲۳ به اتمام برسد. میدان نبرد جدید این بنا که با کمک فناوری پیشرفته ساخته خواهد شد این قابلیت را خواهد داشت که به سرعت بخش زیرین بنا را بپوشاند یا امکان تابش نور و تهویه هوا را برای اتاقک‌های زیرین فراهم کند؛ چراکه این طبقه جدید از چندین قطعه متصل به یکدیگر ساخته خواهد شد که قابلیت حرکت کردن را خواهند داشت.

منبع: ایسنا

مرتبط:

قدم‌زدن در بزرگ‌ترین موزه‌ی جهان!

گشتی در مشهورترین جاذبه‌ گردشگری رم

بیشترین گردشگران در مهم‌ترین تفریح‌گاه‌های اروپا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *