اسرار امپراتوری پارس

گلستان نگین نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از معرفی دو قلم شیء فرهنگی و تاریخی متعلق به این استان در نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس باستان» در کشور چین خبر داد.

احمد تجری در گفت و گویی با اشاره به اینکه استان گلستان یکی از مهدهای تاریخ و تمدن در کشور و حتی دنیاست، اظهار کرد: آثار تاریخی، باستانی و فرهنگی موجود در این استان هر فردی را وادار به تعظیم و تحسین در برابر فرهنگ و تاریخ این سرزمین پرافتخار می کند.

وی با بیان اینکه «تعداد دو قلم شی فرهنگی و تاریخی از موزه باستان‌شناسی گرگان برای معرفی در نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس باستان» در کاخ‌موزه پکن در کشور چین به نمایش گذاشته شده اند، افزود: این اقدام با هدف معرفی دیوار بزرگ گرگان، در اختیار موزه ملی ایران قرار گرفته است که در نمایشگاه پکن نمایش داده می شود.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان با تاکید بر اینکه این آثار شامل یک قلم آجر و یک قلم خمره سفالی برجای‌مانده از دوره ساسانی است، خاطرنشان کرد: آثار مذکور در کاوش‌های باستان‌شناسی دیوار بزرگ گرگان به‌دست‌آمده که بر اساس مجوز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و طی فرآیند انتقال، به‌صورت امانی در اختیار موزه ملی ایران قرارگرفته است.

تجری ادامه داد: مشارکت و برپایی نمایشگاه‌های مشترک داخلی و خارجی میان موزه‌ها ازجمله وظایف و اهداف بلند برای معرفی تاریخ، تمدن و فرهنگ این سرزمین است که گام مهمی در توسعه فرهنگی و دوستی جوامع و رونق گردشگری پایدار به شمار می رود.

منبع: ایسنا

مرتبط:

دوفر _بازی محلی در روستای تاریخی فارسیان گلستان

نمونه‌سازی کاشی‌نگاره کاخ گلستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *