ارگ راین

ارگ راین _ظرفیت تبدیل شدن به جاذبه توریستی

استاندار کرمان گفت: ارگ راین ظرفیت تبدیل شدن به یک مکان توریستی اقامتی بی نظیر در کشور را دارد.

دکتر«علی زینی وند» عصر امروز ۱۷ بهمن ماه در حاشیه سفر به بخش راین، با اشاره به قدمت شهر راین گفت: راین ظرفیت های بسیار بالایی داشته و نیاز به توجه بیش از این دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری این بخش، بیان کرد: آبشار زیبای راین تقریباً جزو مناطق کم نظیر کشور است و مقرر شد یک سرمایه گذار توانمند برای ساماندهی آن تعیین شود.

استاندار کرمان افزود: برای جاده ارتباطی راین به سمت بردسیر اعتبار تخصیص یافته و پیمانکار موظف شد عملیات اجرایی آن را از فردا آغاز کند.

وی با اشاره به بازدیدهای خود از برخی روستاهای بخش راین تصریح کرد: جابه جایی روستای «ده میرزا» خیلی خوب صورت گرفته و قرار شد که بنیاد مسکن سریع تر زیرساخت های آن را انجام دهد.

زینی وند اظهار کرد: گازرسانی به روستاهای کوهستانی این منطقه در حال انجام است و طبق گزارش شرکت گاز تا شهریور سال ۱۴۰۰ گاز به مناطق روستایی می رسد و این تعهد بسیار خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: برای برخی از زیرساخت های شهر کار خوبی شده و نماینده مردم کرمان و راور هم قرار شد کمک هایی انجام دهد و افزایش پایش تصویری یک اقدام خوبی بود.

استاندار کرمان افزود: یکسری کارهایی باید در بافت تاریخی و در ارگ راین انجام شود زیرا این ارگ ظرفیت تبدیل شدن به یک مکان توریستی اقامتی بی نظیر در کشور را دارد و مدیرکل میراث فرهنگی مامور شد که سریع تر این مکان را به بخش خصوصی توانمند بدهد و ساماندهی جدی شود و این ارگ می تواند به یکی از مجموعه های بی نظیر کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه بخش راین ظرفیت های بسیار بی نظیری دارد، تصریح کرد: با توجه به قدمت، فضای طبیعی، آب، سابقه تاریخی و مردم خوبی که راین دارد به نظرم آینده خیلی خوبی می توانیم برای آن رقم بزنیم و ما هم در این حوزه نهایت کمک می کنیم که ظرفیت های آن به فعلیت برسد.

زینی وند با اشاره به اینکه از همین ظرفیت های راین برای ماندگاری و حتی مهاجرت معکوس می توان بهره جست، خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی در این منطقه خوب کار شده و باید بهتر شود و حوزه گردشگری و خدمات ظرفیت اشتغال بالایی ایجاد خواهند کرد و همچنین معادن غنی دارد که در نزدیکی همین شهرستان و در شهرستان های همجوار آن معادن به فعلیت رسیدند و مجموعه توانمندی را مامور کردیم که اینجا بیاید و بررسی و سرمایه گذاری کند و فکر می کنیم اگر این ها را فعال کنیم شاهد مهاجرت معکوس به این منطقه باشیم.

وی ادامه داد: به نظر بنده آینده شهرستان کرمان و بخش راین ظرف مدت ۵ تا ۶ سال آینده خیلی تغییر پیدا کند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

بلندترین روستای کشور کجاست؟

آبشار کشیت _آبشاری در دل دره های کرمان

ارگ ناژوان، شناسنامه تاریخی فراموش شده در دل میراث طبیعی اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *