اولین ها و قدیمی ترین ها در جزیره کیش کدامند؟

اولین ها و قدیمی ترین ها در جزیره کیش کدامند؟

کیش مدرن امروزی تقریبا از سال ۱۳۷۱ با تاسیس سازمان عمران کیش بنا نهاده شد و می توان عنوان کرد رونق اقتصادی و آبادانی این جزیره زیبا بعد از انقلاب از اوایل دهه ۷۰ شکل گرفته است.

لذا بر آن شدیم تا ببینیم اولین و قدیمی ترین برندها، هتل ها، بازارها و تفریحات کیش کدام هستند؟!

قدیمی ترین  هتل های کیش

هتل پنج ستاره شایان در سال ۱۳۵۴ به دستور محمدرضا شاه پهلوی احداث گردید. این هتل به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین هتل های کیش شناخته می شود، هتل شایان در سال۱۳۹۳ به جمع گروه هتل‌های پارس افزوده شد و به هتل پارس شایان تغییر نام داد، این هتل از روی نقشه کاملا هویداست و در بهترین منطقه جزیره و نزدیک به ساحل درخشان خلیج فارس و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دیگر واقع شده است، بزرگترین اسکله تفریحی جزیره نیز روبروی هتل شایان قرار دارد، فضای داخلی مدرن هتل، چشم انداز زیبای اسکله و آرامش خلیج نیلگون فارس، لحظات به یاد ماندنی زیبایی را در خاطر میهمانان این هتل نقش خواهد زد.

قدیمی ترین  رستوران های کیش

رستوران شاندیز صفدری کیش جزو قدیمی ترین ها و با کیفیت ترین رستوران های جزیره کیش است، شعبه اصلی این رستوران در ییلاق شاندیز مشهد واقع گردیده که شیشلیک های با کیفیت آن معروف است. این رستوران بیش از ۵۰ سال قدمت دارد  و شعبه جزیره کیش این رستوران جزو اولین رستوران های باکیفیت و مدرنی بود که با موزیک زنده پذیرای مهمانان و مسافران جزیره کیش بود.

قدیمی ترین تفریحات کیش

“کازینو” نام محل بازی های رایانه ای در کیش بود که تا اواسط دهه ۸۰ فعال بود اما به دلیل قدیمی شدن دستگاه ها و بازی های آن و همچنین استهلاک لوازم آن، این مرکز در سال ۱۳۸۵ بطور دایم بسته شد. این مرکز در زمان حیات خود یکی از بزرگترین مراکز بازی های رایانه ای سرپوشیده در کشور محسوب می شد.

یکی از اولین نقاط تفریحی در جزیره کیش “اسکله تفریحی” می باشد. این اسکله مرکز فعالیت کلوب های ورزشی دریایی می باشد، همچنین در فصل های مجاز افراد از بالای این اسکله مشغول به ماهیگیری می شوند.

قدیمی ترین بازارهای کیش

بازار پردیس ۱ جزو قدیمی ترین بازارهای سرپوشیده و مدرن در جزیره کیش می باشد. در مجاورت این بازار مجموعه سوئیت های پردیس نیز احداث گردید که قالبا توسط مالکین و مغازه داران پردیس اجاره یا خریداری گردیده بود.

این سوئیت ها اخیرا به دلیل عمربالای این واحدها تخلیه و در شرف تغییر کاربری است.
از دیگر بازارهای قدیمی در جزیره کیش می توان به بازار ونوس و بازار عربها اشاره نمود که این دو بازار به اندازه بازار پردیس ۱ مورد اقبال مسافران و کیشوندان قرار نگرفت.

قدیمی ترین شرکتهای رنت خودرو در جزیره کیش

شرکتهای سیروسفر، شتاب سیر و صدرا جزو قدیمی ترین شرکتهای رنت خودرو در جزیره کیش می باشد که با اجاره انواع خودروهای آمریکایی، اروپایی، کره ای و ژاپنی می توانید لذت رانندگی در جزیره کیش را دوچندان کنید.

اما قبل از اجاره خودرو یک نیم نگاهی به قوانین رانندگی در جزیره کیش بیاندازید، این قوانین بسیار سخت گیرانه می باشد و عدم اطلاع از آن می تواند هزینه اتومبیل رانی در جزیره برایتان بسیار گران تمام شود!

 

قدیمی ترین تور کیش

آژانس سریع سیر به عنوان یکی از قدیمی ترین ها در امور برگزاری تور کیش در کشور مفتخر است تا جهت مشاوره و ارائه خدمات تور کیش در کنار شما باشد. این آژانس با بیش از ۲۰ سال تجربه در امور برگزاری تورکیش مفتخر است تا از مبادی تهران، مشهد، اصفهان و شیراز تورهای لحظه آخری و باکیفیت کیش را ارائه نماید.

مرتبط:

دیدگاهی متفاوت از جزیره زیبای کیش

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *