میراث ایران

برگزاری کارگاه روایتگری میراث

انجمن علمی ـ دانشجویی مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی کارگاه روایتگری میراث را برگزار می‌کند.

این روزها موضوع روایت و روایتگری در مباحث علمی و نظری میراث فرهنگی و گردشگری ـ خصوصا گردشگری فرهنگی ـ اهمیت فراوانی پیدا کرده است. بی‌تردید این مباحث سال‌هاست از مقدمات بدیهی ارتباط روایت و میراث فرهنگی یا روایت و گردشگری عبور کرده و دارای حواشی و زیرشاخه‌های بسیار تخصصی و قابل‌تأملی شده است.

گردشگری به شکل عام، و گردشگری فرهنگی به شکل خاص، پیوند تنگاتنگی با روایت گذشته و حال مردمان یک منطقه‌ی جغرافیایی دارد. گردشگری فرهنگی، در تعریف کلی، نوعی گردشگری است به منظورآشنایی با شیوه‌ی زندگی مردم در مناطق جغرافیایی مختلف و بررسی تاریخچه‌ی هنر، معماری، آداب‌ و رسوم، ادیان، ساختار اقتصادی و مانند این‌ها به منظور یافتن راه‌هایی نو برای رفع نیازهای فرهنگی معاصر. از آنجاکه صاحب‌نظران مطالعات فرهنگی، فرهنگ معاصر را فرهنگی دیداری می‌دانند، حساسیت میراث فرهنگی و گردشگری بیش از پیش ممتاز شده و این روزها علاوه بر پیامدهای سیاسی و اقتصادی آن‌ها، نقش‌شان در حوزه‌ سیاست‌گذاری‌های اجتماعی و فرهنگی موضوع مناقشه‌برانگیزی در گفت‌وگوها و پژوهش‌های اهل فن است.

بحث روایت، میراث فرهنگی و گردشگری ابعاد فراوان و پیچیده‌ای دارد که در جهان امروز توجه بسیاری از متخصصان حوزه‌های پژوهشی مختلف را به خود جلب کرده است.

کارگاه روایتگری میراث با تدریس ایمان روئین دژی ـ راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران روز دوشنبه و چهارشنبه اول و چهارم دی ماه ساعت ‌۱۷ الی ۲۰ به صورت مجازی برگزار می شود.

علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر به شناسه jahangardi_s @ یا به دایرکت پیج انجمن علمی مدیریت جهانگردی مراجعه کنند.

منبع:ایسنا

مرتبط:

جزییاتی دربارۀ برنامه‌های پژوهشی میراث

اوکراین خواستار ثبت منطقه چرنوبیل در فهرست میراث یونسکو

کاهش مجموع اعتبارات وزارت میراث‌فرهنگی برای سال ۱۴۰۰

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *