تورهای غیرمجاز_تورهای گروهی

تشدید برخورد با تورهای غیرمجاز گردشگری در زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: با متخلفان برگزار کننده تورهای گردشگری غیرمجاز برخورد جدی و قانونی می‌شود.

امیر ارجمند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه فعالیت تورهای غیرمجاز در روند فعالیت تورهای قانونی که تحت نظارت آژانس‌های مسافرتی هستند نیز تأثیر منفی گذاشته است، لذا براساس تصمیمات اتخاذ شده، با هماهنگی پلیس امنیت عمومی استان برخورد با تورهای خاطی تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری نظارت گشت‌های تلفیقی بر فعالیت گروه‌های گردشگری، مراکز اقامتی و پذیرایی به صورت مستمر در حال اجرا است، اظهار داشت: با توجه به تذکرات مکرر در خصوص عدم امکان تبلیغ و فروش تور توسط راهنمایان گردشگری استان بدون درج نام دفاتر خدمات مسافرتی، هرگونه فعالیت تورگردانی بدون مجوز در دفاتر توسط راهنمایان نیز تخلف بوده است و در صورت مشاهده ضمن معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی، جهت ابطال کارت راهنمای نیز اقدام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه میراث‌فرهنگی استان متولی اصلی صدور مجوز برگزاری تورهای گردشگری است، لذا سایر دستگاه‌ها از صدور هرگونه مجوز در این راستا خودداری کنند.

ارجمند تصریح کرد: در این راستا طی جلسات برگزار و برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراجع قضایی و انتطامی استان نیز با اهتمام و جدیت ویژه‌ای وارد عمل شده‌اند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در زمان حاضر مجموع آثار ثبت شده این استان در فهرست آثار ملی، به عدد ۸۴۷ اثر رسیده که شامل ۷۶۰ اثر در فهرست میراث غیرمنقول، ۲۵ اثر در فهرست میراث منقول، ۴۸ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۰ اثر در فهرست میراث طبیعی و چهار اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی است. ‌

منبع:ایرنا

مرتبط:

موزه مردان نمکی زنجان

شیرین سو _سفری به کریدور استان همدان و زنجان

مجموعه تاریخی شيخ براق یا چلبی اوغلی در زنجان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *