خراسان-شمالی -تورهای غیرمجاز گردشگری

افزایش تورهای غیرمجاز گردشگری در خراسان شمالی

رئیس انجمن صنفی شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی خراسان شمالی از افزایش گروه و تورهای غیرمجاز گردشگری در دوران پساکرونایی در این استان خبر داد.

حسن سدیدی  با ابراز گلایه از اینکه از ابتدای اسفندماه تاکنون شرکت های خدمات مسافرتری و جهانگردی اجازه فعالیت نداشته اند، گفت: بسته های خدماتی که این شرکت ها به هنگام برپایی یک تور انجام می دهند شامل حمل و نقل، اقامت، بازار و غذا است.

وی افزود: در حال حاضر تمامی سیستم های حمل و نقل فعال، مراکز اقامتی در حال ارائه خدمات، رستوران ها پذیرای مشتریان و بازارها نیز باز هستند و فقط شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی هستند که اجازه فعالیت به آن ها داده نشده است.

سدیدی تصریح کرد: از خردادماه به بعد گروه های غیرمجازی در قالب تور شروع به برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری کردند که هیچ گونه نظارتی بر روی آن ها نمی شد این درحالی است که بسیاری از خانواده ها تصور می کردند که شرکت های معتبر مسافرتی این تورها را برگزار کرده اما در واقع به این شرکت ها اجازه فعالیت داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در حقیت این تورهای غیرمجاز گردشگری به هیچ جایی تعهدی ندارند و ممکن است هر نوع تفریحی نیز در آن انجام شود.

رئیس انجمن صنفی شرکت های خدمات مسافرتی و جهانگردی خراسان شمالی تاکید کرد: اگر روند تعطیلی شرکت های مجاز خدمات مسافرتی و جهانگردی همچنان تعطیل باشد حدود۷۰ درصد از این شرکت ها طی دو سه ماه آینده ورشکسته می شوند و همین گروه های غیرمجاز جایگزین آن ها خواهد شد که به صورت غیرمجاز تورهایی را راه اندازی می کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا شرکت های خدمات مسافرتی با مشکل برگشت مبالغی که از مسافران برای ارائه خدمت در عید نوروز اخذ کرده بودند، مواجه شدند که تمامی مبالغ آن ها برگردانده شد.

سدیدی ادامه داد: اما بعد از آن این شرکت ها باید مبالغ خود را از سایر مکان ها همچون هتل ها دریافت می کردند که این مبالغ بعد از حدود پنج ماه بازگردانده شد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

چه خطراتی بناهای تاریخی خراسان شمالی را تهدید می کند؟

جاجرم ؛ «قطب پسته» خراسان شمالی

پخت “نان یوخا” در خراسان شمالی؛ مهارتی که میراث ملی شد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *