گردشگری کشاورزی

تقویت گردشگری کشاورزی ، باعث جذب گردشگر بیشتر در بانه می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه گفت: با معرفی و تقویت گردشگری کشاورزی می‌توان به رونق و افزایش حضور گردشگر در شهرستان بانه کمک کرد.

سعداله رحیمی‌خواه امروز چهارشنبه در دیدار با مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان بانه اظهار کرد: طی سال‌های گذشته حمایت‌های بسیاری توسط جهاد کشاورزی از تولید محصولات باکیفیت در حوزه گردشگری کشاورزی شهرستان بانه شده است که قابل تقدیر است.

وی به وضعیت مناسب کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: شهرستان بانه با دارا بودن آب و هوای مناسب، وجود جنگل و مراتع، بهره بردن از زمین‌های مرغوب کشاورزی و فراوانی گیاهان دارویی در کوهستان‌ها می‌تواند زمینه‌ساز حضور گردشگران و علاقمندان به این منطقه شود.

رحیمی‌خواه در ادامه عنوان کرد: با برنامه‌ریزی صحیح و برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف در حوزه کشاورزی می‌توان به معرفی هرچه بهتر محصولات شهرستان و جذب مسافران و گردشگران استفاده کرد.

در ادامه کریم شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه با اشاره به تولید و تنوع محصولات کشاورزی در این شهرستان، گفت: محصولات باغی ارگانیک از قبیل؛ انگور، گردو، سماق، بادام و …با بهترین کیفیت و به صورت طبیعی در شهرستان تولید می‌شوند.

شریفی بر لزوم حمایت ارگان‌های دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان بانه تأکید و یادآور شد: در صورت حضور گردشگران به شهرستان بانه، حجم تولید و اشتغال پایدار در حوزه کشاورزی شهرستان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

منبع:ایسنا

مرتبط:

«بادگیر»، جرقه‌ی پایداری یزد در جهان

بهترین مکان های تفریحی شبانه در تهران کجاست؟

سفری به آبشار آق سو در دل جنگل های گلستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *