گردشگری ورزشی

گردشگری ورزشی تاثیر بسزایی بر درآمدزایی کردستان دارد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج گفت: گردشگری ورزشی با توجه به تعداد زیاد طرفداران این رشته در دنیا، سهم به سزایی در جذب و چرخش سرمایه در صنعت گردشگری دارد.

خداداد مولودی اظهار کرد: با توسعه زیرساخت‌های موجود در پساکرونا می‌توان شهرستان سنندج را به یکی از قطب‌های گردشگری ورزشی در کشور تبدیل کرد.

مولودی عنوان کرد: شهرستان سنندج در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا و در منطقه کوهستانی زاگرس واقع شده و دارای آب و هوایی چهار فصل است و با توجه به این شرایط مکانی مناسب برای برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف ورزشی است.

وی به تاثیر گردشگری ورزشی، در درآمدزایی اشاره کرد و افزود: گردشگری ورزشی با توجه به تعداد زیاد طرفداران این رشته در دنیا، سهم به سزایی در جذب و چرخش سرمایه در صنعت گردشگری دارد.

مولودی پتانسیل‌های گردشگری ورزشی در سنندج را فرصتی مناسب برای توسعه شهرستان دانست و عنوان ساخت: با برنامه‌ریزی دقیق، علمی و توسعه زیرساخت‌ها می‌توان از رویدادهای ورزشی برای ایجاد سرمایه‌گذاری و فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی استفاده کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج با اشاره به وجود ورزشکاران نامی سنندجی در اکثر رشته‌های ورزشی در سطح ملی افزود: این شهرستان با بهره‌بردن از جنگل‌ها، رودخانه‌ها و سدهای پرآب، قلل مرتفع و اماکن مجهز ورزشی می‌تواند میزبان برنامه‌های پیاده‌روی، کوه‌نوردی، دوچرخه‌سواری، ورزش‌های آبی، پاراگلایدر و سایر مسابقات ورزشی دیگر باشد که امید است در پسا کرونا بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم.

منبع:ایسنا

مرتبط:

عمارت خسروآباد _مقر حکومتی کردستان

معرفی آبشار بل جاذبه کردستان

دیدنی های بینظیر در دل روستای نگل کردستان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *