جایروکوپتر

جایروکوپتر _جدید ترین تفریح در کیش

جایرو کوپتر این امکان را به گردشگران می دهد تا در بلندای آسمان به پرواز در بیایند.اما با توجه به پاندمی کرونا ویروس پیشنهاد می شود تجربه این تفریحات را به بعد از شکست کووید ۱۹ موکول کنید.

این تفریح هیجان انگیز نه تنها در جزیره کیش، بلکه در دیگر شهرهای ایران هم برگزار می شود. مخترع جایرو کوپتر چه کسی بود؟ جایروکوپتر از چه لوازمی تشکیل شده است؟ اگر به دنبال پاسخ آن ها هستید، ادامه متن را مطالعه فرمایید.

جایرو کوپتر، کلمه که شاید برای عده ای آشنا و برای برخی نا آشنا باشد اما یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات کیش است. در این مطلب به شرح جایرو کوپتر چیست؟، قوانین استفاده از جایرو کوپتر و محل برگزاری این تفریح در کیش پرداخته ایم.

جایروکوپتر

جایرو کوپتر توسط چه کسی اختراع شد؟

جایرو کوپتر که در واقع به آن هواچرخ هم می گویند، توسط یک مهندس اسپانیایی تبار اختراع شد. این مهندس اسپانیایی علاوه بر تحصیلات بالایی که داشت، به هوانوردی نیز علاقه مند بود.

نام این مهندس خوآن دِلا سیِربا می باشد که برای شرکت در مسابقه طراحی ارتش اسپانیا، یک وسیله عجیب را طراحی و اختراع کرد. وی یک بمب افکنی را طراحی نمود که از ۳ موتور  برخوردار بود، اما متاسفانه در زمان پرواز، این هواچرخ از حرکت ایستاد.

اما این شکست باعث شد تا خوآن دِلا سیِربا جایروکوپتر را با موفقیت آزمایش و به ثبت برساند. در سال ۱۹۲۳ این هواچرخ، نام روتور کرافت را به خود گرفت.

جایروکوپتر از بدنه یک هواپیما، یک پروانه و موتور در قسمت جلو، یک «روتور» روی دیرک و ۲ پایدار کننده عمودی و افقی که نقش دم هواپیما را ایفا می کنند ساخته شده است. البته این هواچرخ، جدّ هلیکوپترهای امروزی به شمار می رود.

جایروکوپتر

جایرو کوپتر و لذت هیجان در کیش

سفر به جزیره مرجانی کیش برای هر گردشگری دلایل مختلفی دارد، ولی مسلماً استفاده از تفریحات کیش مهم ترین دلیل جذب گردشگر به کیش می باشد.

از این رو جایروکوپتر که از تفریحات خاص کیش و گران محسوب می شود، در لیست برنامه های تفریحی مسافران جای گرفته است. تصور کنید آسمان آبی جزیره پیش رو و آب های نیلگون خلیج فارس، زیر پای شما قرار دارد. حتی وصف کردن چنین حسی، فوق العاده دلپذیر است.

با رزرو تفریح جایروکوپتر از سایت پرشین هتل که تفریحات کیش را با تخفیفات ویژه ای ارائه می دهد، می توانید لذت هیجان و ترشح آدرنالین در خون را به حداکثر برسانید.

استفاده از جایروکوپتر، مختص ۲ نفر (خلبان و سرنشین) است و این بدان معنی می باشد که اگر آموزش خلبانی ندیده اید، یک خلبان حرفه ای همراه شما خواهد بود.

قوانین جایروکوپتر چیست؟

جایروکوپتر نیز مانند دیگر تفریحات کیش، دارای قوانین و مقررات مخصوص به خود است که باید آن ها رعایت شود. عده ای سوال می پرسند که آیا بانوان اجازه استفاده از جایرو کوپتر را دارند؟ در پاسخ به سوال مطرح شده باید بگوییم؛ قوانین جایرو کوپتر هیچ منعی برای استفاده بانوان از این تفریح را وضع نکرده است.

از دیگر قوانین جایروکوپتر منع استفاده برای افراد کمتر از ۱۰ سال می باشد. همچنین آن دسته از گردشگرانی که وزنی بیش از ۱۰۵ کیلوگرم داشته باشند، نمی توانند از این تفریح استفاده کنند. تمامی تدابیر امنیتی در این هواچرخ تعبیه شده و ساخت آن با رعایت استانداردهای جهانی؛ انجام گردیده است.

جایروکوپتر

تفریح جایروکوپتر در چه مکانی انجام می شود؟

برای انجام این تفریح هیجان انگیز و جذاب کیش باید به فرودگاه بین المللی کیش مراجعه نمایید. در فرودگاه کیش یک باند گلایدر وجود دارد که مخصوص انجام این نوع تفریح در کیش است.

طول این باند گلایدر ۱۵۰۰ متر بوده و عرض باند ۳۰ متر می باشد. باند گلایدر که از زیرمجموعه فرودگاه بین المللی کیش محسوب می شود، بسیار مجهز و ایمن بوده و فضایی نیز برای پذیرایی از افراد علاقه مند به جایرو کوپتر، در نظر گرفته شده است.

کلوپ هوایی کیش که در این باند وجود دارد، آموزش های لازم را به گردشگران می دهد. پس از آشنایی نسبی با تفریح جایرو کوپتر و قوانین آن، می توانید از لذت پرواز در آسمان خشنود شوید. اما کدام هتل کیش به فرودگاه کیش نزدیک است؟ با اقامت در کدام هتل کیش دسترسی راحتی به باند گلایدر فرودگاه کیش داریم؟ برای پاسخ همراه ما باشید.

هتل ایران کیش، از هتل های نزدیک فرودگاه

مسلماً گردشگران می خواهند هتل در کیش را به گونه ای انتخاب کنند که به مکان های دیدنی و تفریحی کیش دسترسی راحتی داشته باشند. اگر شما بعد از اتمام پاندمی کرونا ویروس در سفر به کیش استفاده از جایرو کوپتر را در برنامه خود دارید، پیشنهاد ما به شما هتل ایران کیش، هتل سورینت صدف و … می باشد. از آنجایی که هتل ایران کیش یک هتل ۵ ستاره است، اقامتی فوق العاده را تجربه خواهید نمود.

مرتبط:

باغ گردشگری خلاق؛‌ تجربه زندگی محلی کیش

کیش مقصد ایده آل برای سفری به جنوب؟

معرفی بهترین رستوران های کیش

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *