گردشگری اسپانیا

خسارت‌ قابل توجه کرونا برای گردشگری اسپانیا

گردشگری یکی از حوزه‌هایی است که در ماه‌های اخیر متحمل بیشترین خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا شده و در این بین گردشگری کشور اسپانیا نیز با چنین مشکلاتی مواجه شده است.

به نقل از یورونیوز، مقام‌های اسپانیا اعلام کرده‌اند به دلیل بحران ویروس کرونا شمار گردشگران این کشور در ماه جولای نسبت به سال گذشته با ۷۵ درصد کاهش همراه بوده است.

با توجه به این‌که بیش از ۱۲ درصد از تولیدات ناخالص داخلی اسپانیا در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ مربوط به گردشگری بوده، این خسارت قابل توجه در درآمد حاصل از گردشگری اسپانیا به معنای خطر بروز مشکل بزرگی برای اقتصاد این کشور خواهد بود.

با کاهش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی که با اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه صورت گرفت، انتظار می‌رفت فصل تابستانه گردشگری رونق پیدا کند، اما با افزایش دوباره شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پی کاهش محدودیت‌های کرونا، شمار گردشگران ماه جولای اسپانیا نشان داد انتظارها برآورده نشده است.

بحران کرونا این فصل را به بدترین فصل گردشگری اسپانیا در چند دهه اخیر تبدیل کرده است.

بنابر اطلاعات رسمی منتشرشده، در ماه جولای فقط ۲.۵ میلیون گردشگر خارجی از اسپانیا بازدید کرده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشته است. سال گذشته شمار گردشگران خارجی اسپانیا در همین بازه زمانی ۱۰ میلیون نفر اعلام شده بود.

کشورهایی همچون بریتانیا و آلمان که بخش زیادی از درآمدهای حاصل از گردشگری اسپانیا را تامین می‌کنند قوانین قرنطینه را برای مسافران بازگشتی از اسپانیا تعیین کرده‌اند یا بسیاری از بخش‌های این کشور را به دلیل شمار بالای مبتلایان به ویروس کرونا در فهرست قرمز قرار داده‌اند.

شهروندان فرانسوی اما در این شرایط نیز به سفر به اسپانیا ادامه دادند؛ یعنی حدود ۶۰۰ هزار نفر از بازدیدکنندگان خارجی ماه جولای اسپانیا را فرانسوی‌ها تشکیل دادند، با این حال این رقم نیز نسبت به جولای سال گذشته با ۵۸.۴ درصد افت همراه بوده است.

شمار گردشگران آلمانی و بریتانیایی نیز نسبت به جولای گذشته به ترتیب با ۶۵.۲ و ۸۲.۵ درصد کاهش مواجه شده است.

«کاتالونیا» و «مادرید» با ۸۱.۶ درصد و ۸۷.۸ درصد کاهش بیشترین افت در شمار گردشگران در بین مناطق مختلف اسپانیا را داشتند.

تاکنون بیش از ۴۶۰ هزار مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا به ثبت رسیده که این رقم بیشترین آمار گزارش‌شده در اروپای غربی محسوب می‌شود.

منبع:ایسنا

مرتبط:

اقدامات فوری اسپانیا برای رونق دوباره گردشگری

دو هفته قرنطینه در بریتانیا برای مسافران اسپانیا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *