پایان دنیا در ۱۰ منطقه دنیا ۱

در راستای آشنایی دوستداران طبیعت با این مناطق پایان دنیا، مجله‌ای “گزارشی تصویری” از این سرزمین‌های دورافتاده ارائه داده است.

در راستای آشنایی دوستداران طبیعت با این مناطق پایان دنیا، مجله ای گزارشی تصویری از این سرزمینهای دورافتاده زمین از آیسبرگهای قطب جنوب تا قله های آفریقا و چشمه های آب گرم آمریکا منتشر کرد و گوشه ای از زیباییهای خیره کننده سیاره را به نمایش گذاشت.

blank

آیسبرگ لاجوردی

پس از ۶ روز سفر دریایی در جهت جنوب شرقی نقطه بی‌نهایت آمریکای جنوبی در عرض جغرافیایی ۵۰ درجه جنوبی به جزایر “ساندویچ های استرالیایی” می‌رسید و در آنجا منظره ای بدیع از آیسبرگهای لاجوردی رنگ پوشیده از میلیونها پنگوئن و یک دریای خروشان را می‌بینید. در این عکس، پنگوئنهای قطب جنوب بر روی یک آیسبرگ لاجوردی در دریاچه جزیره “کندلیماز” دیده می‌شوند.

blank

درختان – آفریقای جنوبی

برای بسیاری از درختانی که بر روی قله های نزدیک به کیپ تاون آفریقای جنوبی رشد می‌کنند باد می‌تواند یک مجسمه شگفت انگیز باشد. این درختان با خم کردن و تغییر شکل خود می‌توانند در مقابل نیروهای جریانهای تند باد مقاومت کنند.

blank

دست فاطیما- blank

اشکال سنگی نزدیک به دهکده “هومبوری” که در مقابل نور خورشید در آسمان مالی قد کشیده اند. قله های بلند این کوهها می‌تواند تا ۶۱۰ متر برسد. مردم بومی ‌عنوان “دست فاطیما” را برای این کوهها انتخاب کرده اند چون این صخره ها دارای ۵ قله هستند که شکل یک دست برافراشته به سوی آسمان را ساخته اند.

blank

پرتگاههای آهکی

نیروهای فرسایشی این پرتگاههای آهکی را در پارک ملی “پورت کمپبل” در استرالیا به وجود آورده اند. حدود ۵ میلیون سال قبل، این منطقه یک جلگه آهکی بود اما امروز به دلیل نفوذ و افزایش سطح آب، امواج و بارانها این پرتگاههای شگفت انگیز ایجاد شده اند.

blank

زمینهای بایر- داکوتای جنوبی

توفان بر روی تپه های زرد مشرف به داکوتای جنوبی در آمریکا سایه افکنده است. نام این منطقه از عبارت Oglala Sioux mako sica گرفته شده است که به معنی “زمین بایر” است. این فضا یک ویترین تماشایی برای مشاهده تاثیرات آب و باد بر روی عناصر طبیعی و محتوی بقایای فسیلی با قدمت ۵۳ میلیون سال است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *