دیباج

دیباج شهر گردشگری می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان از طرح این سازمان برای ارتقاء شهر دیباج به شهر گردشگری خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی و تفاهم اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دامغان و شهرداری، دیباج شهر گردشگر می‌شود.

مهدی قاسمی ۸ مهر ماه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته گردشگری اظهار کرد: در هفته گردشگری جلسه هم‌اندیشی برای ایجاد شهر گردشگر در دیباج با حضور امام جمعه، شهردار و اعضای شورای شهر دیباج برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شهر گردشگر نگرشی جدید و نوآورانه در صنعت گردشگری است، تصریح کرد: جاذبه های متعدد تاریخی، طبیعی و انسان‌ساخت از مهم‌ترین منابع جذب گردشگر بوده و شهرها به عنوان بزرگ‌ترین جایگاه این جاذبه‌ها و آثار، جلوه‌گاه متنوعی از جاذبه‌ها فراهم می‌سازند.

قاسمی اضافه کرد: توسعه اشتغال، پویایی اقتصاد شهری، توسعه زیرساخت‌ها و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، از جمله اهداف طرح شهر گردشگر است.

او گفت: با طراحی لوگو و شعار گردشگری دیباج، سامان‌دهی بافت‌های تاریخی و طبیعی شهر، تعریف محورهای جدید گردشگری، برنامه‌ریزی شهری بر اساس برنامه‌های گردشگر محور، آموزش نیروهای انسانی کارآمد و افزایش آگاهی عمومی حرکت به سمت تحقق اهداف طرح آغاز می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با بیان اینکه شهر دیباج با توجه به موقعیت آب و هوایی، مکان‌های گردشگری فراوان و قرار گرفتن بین کویر و جنگل، دارای ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه گردشگری است، اظهار امیدواری کرد: با ایجاد شهر گردشگر و حفظ هویت اصلی شهر دیباج، از این ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی منطقه، به شیوه مناسب بهره‌برداری شود.

دیباج شهری زیبا و کوهستانی در ۵۵ کیلومتری شمال شهر دامغان است که در بهار و تابستان سرسبز، خنک و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد و عمدتا پوشیده از برف است.
آبشار نصروا،آبشار و تنگه زندان، ارس کهنسال، امامزاده محمد دیباج،مناطق گردشگری سربند و سرچشمه، آبسیج و…از جاذبه‌های طبیعی و تاریجی این شهر است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

سفری به چشمه قلقل دامغان

تجربه سفری کویری از دامغان به یزد (بخش اول)

تجربه سفری کویری از دامغان به یزد ( بخش دوم)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *