مناره‌های مسجد جامع یزد-شهرهای خلاق فرهنگ و هنر

راهیابی ۶ شهر یزد به دور نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از راهیابی شش شهر از استان یزد به مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد.

«مجید جوادیان زاده» با اشاره به اجرای طرح «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در این طرح شهرهای مختلف کشور براساس ظرفیت‌های فرهنگی و هنری به عنوان شهرهای خلاق انتخاب می شوند که استان یزد نیز در این دوره توانست در بخش های مختلف به مرحله نهایی راه پیدا کند.

وی افزود: هیئت‌داوران اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر اسامی شهرهای راه یافته به مرحله نهایی را اعلام کردند که از استان یزد در بخش های مختلف به شرح زیر به مرحله نهایی رسیدند.

جوادیان زاده بیان کرد: در حوزه ادبیات شهر بهاباد، در حوزه صنایع دستی و سنتی شهرهای میبد و بافق، درحوزه سینما شهر تفت، حوزه هنرهای تجسمی شهرهای یزد و مهریز و در حوزه هنرهای نمایشی نیز شهر بهاباد انتخاب شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: بر اساس فراخوان هر شهر در سه رشته مجاز به شرکت در رقابت بود و گروه‌های ۹ گانه هنری برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرها در رقابت شهرهای خلاق فرهنگ و هنر دیده شده است.

وی بیان کرد: بخش‌های این طرح شامل بخش هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، نقاشی، نگارگری، سفال و سرامیک، منبت‌کاری، نساجی، گرافیک، مجسمه‌سازی و گرافیک، بخش هنرهای نمایشی شامل تعزیه، تئاتر، نمایش خیابانی و میدانی، نمایش آیینی و سنتی، نمایش‌نامه و نمایش، بخش موسیقی، بخش مد و لباس، بخش صنایع سنتی، بخش ادبیات، بخش رسانه و مطبوعات و بازی‌های رایانه‌ای، بخش سینما و بخش صنعت بسته‌بندی و چاپ بوده است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استتان یزد، جوادیان زاده در پایان گفت: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

منبع:ایسنا

مرتبط:

شهرهای یزد صاحب برند گردشگری می‌شوند

تبریز خلاق می‌شود

چگونه شهر خلاق داشته باشیم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *