صنایع‌دستی سمنان-صنایع دستی

رشد صنایع‌دستی سمنان در سایه برندینگ و حذف واسطه‌ها

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برندینگ و حذف واسطه‌ها به عنوان راهکارهای موثر در رشد و توسعه صنایع دستی نام برد.

مهدی جمال ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹ در دیدار با  سرپرست اداره کل پست استان سمنان اظهار کرد: : آموزش نیروی انسانی، حذف واسطه‌ها، برندسازی و توجه به بسته‌بندی از راهکارهای رشد و توسعه هر چه بیشتر صنایع‌دستی در این استان است .

وی با بیان اینکه بخشی از این دغدغه‌ها با مشارکت پست استان برطرف می‌شود تصریح کرد: میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به دنبال این است که از ظرفیت اداره کل پست استان سمنان برای معرفی و عرضه صنایع‌دستی استفاده بیشتری ‌شود.

وی با اشاره به نقش دلال‌ها و واسطه‌ها در افزایش قیمت تولیدات ادامه داد: ارسال صنایع دستی بدون حضور واسطه‌ها می‌تواند نقش موثری در حمایت از هنرمندان و ترویج صنایع‌دستی داشته باشد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده صنایع‌دستی، در استان سمنان، فروش صنایع‌دستی استان به نام استان‌های دیگر است، گفت: این در حالی است که استان سمنان پایتخت سفال و سرامیک هنری ایران است و جاجیم و تابلوهای قلم‌زنی، سنگ‌تراشی و زیور آلات سنتی استان منحصر به فرد و خاص است.

جمال با بیان اینکه بیش از ۵۲ رشته صنایع‌دستی، در استان فعال است، گفت: تفاهم‌نامه عملیاتی در زمینه استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها برای معرفی و ارسال صنایع‌دستی استان سمنان با همکاری اداره کل پست استان سمنان منعقد شود.

سرپرست اداره کل پست استان سمنان، نیز گفت: پست بهترین ظرفیت برای عرضه صنایع‌دستی است و زمینه عرضه و ارسال آثار هنرمندان با حذف واسطه‌ها وجود دارد.

حمیدرضا آقاجانی با اشاره به اینکه صنایع‌دستی، متقاضی زیادی در کشور دارد، افزود: در نظر است با همکاری با یک استارتاپ خلاق زمینه تولید محتوا، معرفی، فروش و ارسال صنایع‌دستی استان فراهم شود.

سرپرست جدید اداره کل پست استان سمنان اجرای این طرح را در رونق صنایع‌دستی استان موثر دانست و گفت: رونق صنایع‌دستی، در اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی استان موثر است.

منبع:ایسنا

مرتبط:

تشکیل اتاق فکر صنایع‌دستی در استان سمنان

فروش آنلاین به کمک صنایع‌دستی آمد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *