اعتراض‌ به طرح قرنطینه مسافران در انگلیس-محدودیت‌های مسافرتی-انگلستان

محدودیت‌های مسافرتی در دنیا همچنان باقی است

با توجه به جدیدترین گزارش «سازمان جهانی گردشگری» محدودیت‌های مسافرتی در ۱۰۰ درصد از کشورها همچنان باقی است و ۷۲ درصد نیز مرزهایشان را به طور کامل به روی گردشگران بین‌المللی بسته‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فوربس، «‌سازمان جهانی گردشگری»  از زمان اعلام شیوع ویروس «کووید ۱۹»  به عنوان بحران سلامت جهانی توسط سازمان جهانی بهداشت، سازمان جهانی گردشگری(WHO) اقدامات کشورهای مختلف را پیگیری کرده است.

بر اساس این گزارش، از ۲۱۷ مقصد در جهان، ۱۵۶ مقصد به طور کامل پذیرش گردشگران بین‌المللی را متوقف کرده‌اند.

مدت اجرای محدودیت‌های مسافرتی در یک چهارم از این تعداد مقصدهای جهانی به سه ماه و در ۴۰ درصد از این مقاصد به دست کم یک ماه رسیده است.

براساس این گزارش که در تاریخ یازدهم «می» منتشر شده است، تاکنون هیچ یک از کشورها محدودیت‌های مسافرتی که در ابتدا تعیین کرده‌ بودند کاهش نداده و یا به پایان نرسانده است.

۸۳ درصد از مقاصد گردشگری در اروپا به طور کامل مرزهایشان را به روی گردشگران بین‌المللی بسته‌اند. در قاره آمریکا، این آمار ۸۰ درصد، در آسیا و اقیانوسیه این آمار ۷۰ درصد، در خاورمیانه این آمار ۶۲ درصد و در آفریقا ۵۷ درصد اعلام شده است.

«زوراب پولولیکا شویلی» دبیر کل سازمان جهانی گردشگری بیان کرد :« حوزه گردشگری در دورانی که کشورها و مردم در قرنطینه به سر می‌بردند بیشترین خسارت را در بین حوزه‌های مختلف متحمل شد.»

به این ترتیب سازمان جهانی گردشگری از مقامات کشورهای مختلف می‌خواهد تا زمانی که کاهش محدودیت‌های مسافرتی بی‌خطر باشد، مدبرانه برای این هدف با یکدیگر همکاری کنند.

به گفته «زوراب پولولیکا شویلی»، گردشگری منبع درآمد میلیون‌ها نفر بخصوص در کشورهای درحال توسعه به شمار می‌رود. آغاز دوباره گردشگری در جهان می‌تواند شغل‌های بسیاری را نجات دهد، از زندگی بسیاری از افراد محافظت کند و به حوزه گردشگری امکان بقا دهد.

این سازمان پیش‌تر در گزارشی شمار گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۲۰ را با ۶۰ الی ۸۰ کاهش پیش‌بینی کرده بود.

منبع:ایسنا

مرتبط:سقوط ۸۰ درصدی گردشگری جهانی ۲۰۲۰

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *