هتل‌ ها-هتل‌ها-اقامتگاه

معرفی انواع مختلف اقامتگاه، از هتل ۵ ستاره تا کلبه جنگلی

یکی از کارهای بسیار مهمی که افراد قبل از شروع سفر انجام می‌دهند انتخاب و رزرو محل اقامتی است که بتواند خواسته‌های آن‌ها را برآورده کند. با توجه به سلایق و علاقه های متفاوت افراد، معرفی انواع مختلف اقامتگاه، از هتل ۵ ستاره تا کلبه جنگلی در این مقاله برای تسهیل در انتخاب انجام می شود.

علایق و خواسته‌های افراد مختلف متفاوت است. برای یک نفر کلبه‌ای در دل جنگل با امکانات ساده و بومی جذابیت دارد و برای فرد دیگری مجهز بودن به استخر، رستوران و نزدیک بودن به ساحل و مراکز خرید و… به همین دلیل وب سایت‌های اقامتی نظیر هومسا اقامتگاه‌ها را به انواع مختلفی تقسیم کرده‌اند تا هنگام بررسی، دامنه جستجو محدودتر شود و زمان کمتری را صرف پیدا کردن محل مورد نظر کنید. این مورد تنها یکی از مزیت‌های هومسا است. تقسیم‌بندی محل‌های اقامت طبیعتا روی محدوده قیمتی هم تاثیرگذارخواهد بود. با انتخاب نوع اقامتگاه در یک محدوده مشخص قیمتی هرکسی با هر سلیقه و هر شرایط اقتصادی می تواند به سادگی بهترین اقامتگاه را انتخاب کند. در هومسا امکان اجاره اقامتگاه به صورت گروهی نیز فراهم شده است. به طوری که با اجاره روزانه ویلا می‌توانید تا حد زیادی هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

کدام نوع اقامتگاه را انتخاب کنم؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی از جمله انتظارات و بودجه شما بستگی دارد. به طور کلی اقامتگاه‌ها در ایران به هتل، هتل آپارتمان، سوئیت، مهمانخانه یا هاستل، ویلای دربستی، کلبه، ویلا و اقامتگاه بوم گردی تقسیم می‌شوند.

رزرو-هتل

هتل؛ ‌ گرانقیمت و مجلل

هتل‌ها شناخته شده‌ترین نوع اقامتگاه‌ها در دنیا هستند و مطابق با استاندارهای جهانی خود به چند دسته تقسیم می‌شوند. هتل‌های پنج ستاره، چهارستاره، سه ستاره و… طبیعتا تعداد ستاره‌های بیشتر نشان‌دهنده امکانات و خدمات بیشتر هتل است. اما هر هتلی یک دسته‌بندی داخلی نیز دارد که بر حسب نوع اتاق تقسیم‌بندی می‌شود. اتاق های یک، دو و سه نفره، استودیو (Studio)، سوئیت (Suit)، آپارتمان (Apartment)، کانکتد روم (Connected room )، فیستا سوئیت (Fiesta Suit) و کانابا (Cabana). هر کدام از این اتاق‌ها ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و از نظر قیمتی نیز کاملا متفاوت هستند.

هتل‌ها

هتل آپارتمان؛ اختصاصی‌ترین نوع اقامتگاه

هتل آپارتمان همانطور که از نامش پیدا است ترکیبی است از هتل و آپارتمان. تفاوت این واحد اقامتی با هتل‌ در این است که خدمات نظافتی و پذیرایی که در هتل ارائه می‌شود در هتل آپارتمان معمولا وجود ندارد و هزینه آن از هتل به مراتب کمتر است. وجود امکاناتی نظیر آشپزخانه و تجهیزات نظافتی و پخت و پز وجه تمایز دیگر هتل آپارتمان با هتل است.

هتل‌ها

هاستل یا مهمانخانه؛ اقتصادی و به‌صرفه

هاستل که در بین قشر مسن جامعه به عنوان مهمانخانه شناخته می‌شود در واقع اتاق‌هایی هستند با چندین تخت و شما با رزرو هاستل در واقع یکی از این تخت‌ها را اجاره می‌کنید. سرویس حمام و دستشویی به صورت مشترک استفاده می‌شود. هاستل‌ها برای افرادی که سعی دارند با هزینه بسیار اندک سفر کنند بسیار مناسب است. در هاستل‌ها ممکن است با بک پکرهای زیادی از فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید. در این واحدهای اقامتی امکاناتی نظیر ارائه صبحانه، شستشوی لباس، حمل چمدان و … ارائه نمی‌شوند.

blank

 

ویلای دربستی جایی برای خوشگذرانی‌های دوستانه

در گذشته افرادی که توانایی مالی نسبتا خوبی داشتند به خرید و یا ساخت ویلا بخصوص در شهرهای شمالی اقدام می‌کردند. این کار از نظر اقتصادی بسیار به صرفه‌تر از رزرو هتل برای تک تک افراد گروه است. حتی یرخی از زوج‌های جوان برای جلوگیری از هزینه‌های سنگین اجاره تالار به اجاره ویلا روی آورده‌اند. این واحدهای اقامتی بر حسب متراژ، تعداد اتاق‌ها، تعداد طبقات و امکانات رفاهی نظیر استخراختصاصی، زمین بازی، میز بیلیارد و … قیمت‌های متفاوتی دارند.

هتل رجنت برلین_هتل_ هتل‌ها

سوئیت؛ جمع‌وجور بی دردسر

سوئیت در واقع مجموعه‌ای از یک اتاق پذیرایی و چند اتاق مبله است. سوئیت می‌تواند یک طبقه یا دوبلکس باشد که در این صورت اتاق خواب‌ها معمولا در طبقه بالا قرار می‌گیرند. با ورود به یک سوئیت عموما اول با سالن پذیرایی و سپس اتاق‌ها در قسمت انتهایی آن مواجه می‌شوید. سوئیت معمولا جزئی از یک ساختمان بوده و فاقد حیات مستقل است.

اقامتگاه بومگردی-بومگردی‌ها

کلبه؛ محبوب طبیعت‌گردان

کلبه از نظر معنایی ممکن است با اقامتگاه بومگردی اشتباه گرفته شود. اما این نوع اقامتگاه معمولا دور از سکونتگاه‌های روستایی و در دل جنگل یا ارتفاعات و دشت‌ها ساخته می‌شود. اجاره روزانه کلبه‌ بهترین گزینه برای گذراندن اوقات فراغت در سکوت آرامش‌بخش طبیعت است. تا زمانی که در یک کلبه اقامت دارید تنها صدایی که به گوش می‌رسد صدای طبیعت است.

اقامتگاه بومگردی

اقامتگاه بومگردی؛ گنجینه‌های فرهنگی امروز

اقامتگاه‌های بومگردی در واقع به نوعی تلاش برای معرفی فرهنگ بومی هر منطقه هستند. این نوع اقامتگاه‌ها بیشترین سازگاری را با بافت بومی منطقه دارند. مصالح مورد استفاده در ساخت اقامتگاه‌های بومگردی چوب و گاهگل و سنگ و هر آن چیزی است که در طبیعت منطقه یافت می‌شود. اگر می‌خواهید از هم صحبتی با مردم مهمان‌نواز منطقه بهره‌مند شوید، پیشنهاد ما به شما اجاره اقامتگاه‌ بومگردی است، خصوصا اینکه از نظر هزینه نیز قابل مقایسه با هتل و هتل آپارتمان نیستند. با کمی هزینه بیشتر می‌توانید صبحانه با لبنیات تازه و سالم همراه با غذاهای محلی خوشمزه را نیز بچشید.

منبع: ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *