موزه توس

موزه توس از تاثیرگذارترین موزه‌هایی است که تا به حال دیده‌ام

سرکنسول جدید پاکستان در مشهد گفت: موزه توس از تاثیرگذارترین موزه‌هایی است که تا به حال دیده‌ام.

«عارف خان بهتنی» در بازدید از آرامگاه فردوسی، موزه توس، بنای تاریخی هارونیه و سایت موزه مسجد مدرسه توس اظهار کرد: این فرصت بسیار ارزشمندی برای اینجانب بود که بازدیدی از آرامگاه فردوسی و موزه توس داشته باشم و بازدید از موزه و آرامگاه برایم بسیار جالب و دیدنی و تاثیرگذار بود.

وی همچنین در دفتر یادبود آرامگاه فردوسی نوشت:«همه اشیاء و آثار تاریخی به نمایش گذاشته شده در موزه توس بسیار جالب بودند، به‌ ویژه آن‌ که تاریخ باستانی منطقه را به تصویر کشیده‌اند و این موزه یکی از زیباترین و تاثیرگذارترین  موزه‌هایی بود که تا به حال دیده‌ام. مقامات موزه و آرامگاه نیز بسیار خونگرم بودند، با روی باز از ما استقبال کردند و تجربه و دانش بالای آنان در این زمینه بسیار تحسین برانگیز بود».

در ادامه یادنوشت او آمده است «من از این همکاری گسترده کمال تشکر را دارم و مراتب تقدیر خود را بابت زمانی که اختصاص دادند و به توضیح همه ابعاد و جنبه‌های هنری آرامگاه و ‌موزه پرداختند، اعلام می‌دارم».

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌ رضوی در این بازدید رئیس گروه موزه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌رضوی، سرکنسول پاکستان را همراهی کرد.

منبع: ایسنا

مرتبط:

راهنمای سفر به خراسان رضوی + اماکن دیدنی

آشنایی با برج رادکان در خراسان رضوی

مسجد تاریخانه دامغان، جواهری به ارزش تاریخ کهن ایرانیان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *