جشنوارۀ بین‌المللی صنایع‌دستی ایران

میزبانی اصفهان از نخستین جشنوارۀ بین‌المللی صنایع‌دستی ایران

ششم بهمن‌ماه آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنوارۀ بین‌المللی صنایع‌دستی ایران در کاخ نیاوران برگزار می‌شود؛ جشنواره‌ای که اصفهان، در بهار ۱۴۰۰ میزبان برگزاری آن است.

نصیر ملت، دبیر شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنوارۀ بین‌المللی صنایع‌دستی ایران، گفت: در ایران جشنواره‌های بین‌المللی مختلفی در رشته‌های فیلم، تئاتر، موسیقی و … برگزار می‌شود و در این بین، جای جشنواره‌ای در حوزۀ صنایع‌دستی خالی بود.

وی تصریح کرد: ۱۲ دستگاه با همکاری یکدیگر برای برگزاری جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران تلاش کردند و ششم بهمن‌ماه آیین رونمایی از پوستر جشنواره، اطلس صنایع‌دستی کشور و چند اثر فاخر صنایع‌دستی اصیل ایرانی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی، معاون وزیر امور خارجه، نمایندۀ یونسکو و دیگر مقامات، در کاخ نیاوران تهران برگزار می‌شود.

دبیر شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنوارۀ بین‌المللی صنایع‌دستی ایران توضیح داد که این جشنواره شامل ۴۲ برنامه است و ۱۵ نشان بین‌المللی با عنوان «دست خلاق» به برگزیدگان آن اهدا می‌شود.

ملت خاطر نشان کرد: ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره می‌توان به برندسازی مؤثر برای محصولات صنایع‌دستی به‌ویژه در جهان پسا کرونا، ترویج دانش در تولید و عرضه صنایع‌دستی نوین به‌ویژه همپوشانی صنایع‌دستی با صنعت گردشگری، ایجاد پویش ملی در راستای تولید و عرضه بهینه محصولات صنایع‌دستی و تبدیل ایران به یک مرکز مهم و تأثیرگذار در حوزه جهانی صنایع‌دستی اشاره کرد.

وی یادآور شد: نخستین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران، اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به میزبانی اصفهان، شهر جهانی صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا

مرتبط:

خورشت ماست یک قرن زینت بخش سفره اصفهانی‌ها

نگرانیِ «فرشچیان» برای اصفهان

تازه‌های گردشگری در اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *